در منطقه یک شهر تهران هر مترمربع واحد آپارتمانی ۳۰ میلیون و ۸۵۴ هزار تومان معامله شد که بیشترین میزان قیمت معاملات هر مترمربع واحد مسکونی را به خود اختصاص داد و منطقه ۱۸ شهرداری تهران نیز با میانگین ۶ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان کمترین میزان قیمت در یک مترمربع واحدد آپارتمانی را داشت.

این گزارش حاکی است که تعداد ۴۲ هزار و ۲۷۱ پروانه ساختمانی در نه ماهه سال جاری صادر شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۱ هزار و ۲۷۰ پروانه را به ثبت رسانده کاهش ۱۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

آمارهای آذرماه امسال نسبت به آبان در زمینه تعداد مبایعات، متوسط قیمت هر واحد مسکونی آپارتمانی، و تعداد پروانه‌های صادره نیز حکایت از رشد مبایعات، افزایش قیمت هر مترمربع واحد مسکونی، و کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی دارد.

بر این اساس، تعداد کل مبایعات ثبت‌شده در آذرماه سال جاری ۹ هزار و ۶۶۴ بوده که نسبت به آمار ۴ هزار و ۶۸ ماه گذشته رشد بیش از ۱۳۷ درصدی را تجربه کرده است. همچنین، متوسط قیمت هرمترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در آذرماه ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با متوسط قیمت ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان، نزدیک به ۴۰ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل با متوسط قیمت ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان، ۶.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین، آمار آذرماه حاکی است که در منطقه پنج شهر تهران، دارای بیشترین میزان خرید و فروش مسکن و منطقه ۱۹ نیز دارای کمترین معاملات در این دوره زمانی بوده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.