به نوشته روزنامه واشنگتن پست، روز چهارشنبه طالبان به کاروان صلح در غرب افغانستان یورش برده و اعضای این کاروان را به اسارت گرفت اما روز پنج‌شنبه ۲۷ عضو این گروه را آزاد کردند.

بسم الله وطن‌دوست، از جبش صلح مردمی افغانستان گفت: خطوط تلفن در منطقه قطع بوده و ارتباط را مشکل ساخته است. همچنین دلیل اینکه این افراد چرا به گروگان گرفته شده‌اند، هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: این کاروان در مسیر فراه و هرات در غرب افغانستان در حرکت بود که طالبان آنان را بازداشت کردند و اکنون ارتباط به این افراد قطع شده است.

به گفته او، این افراد می‌خواست که به فراه رفته و درباره صلح و آتش بس برای مردم برنامه اجرا کنند، که به دست نیروهای طالبان افتادند.

محب‌الله محب، سخنگوی فرمانده پلیس فراه نیز گفته که بعد از ظهر روز گذشته کاروان صلح افغانستان به سمت فراه در حرکت بود که اعضای گروه طالبان به فرماندهی "مولوی خالد" در شهرستان بالابلوک این ولایت آنان را متوقف کرده و به جای نامعلوم انتقال دادند.

این عده دو روز پیش، پس از ورود به استان فراه در جریان راهپیمایی برای آتش‌بس ناپدید شدند.

گفته می‌شد ربودن آنان کار طالبان باشد اما این گروه در این باره اظهار نظری نکرد.

طالبان مشغول گفت‌وگوهای صلح با ایالات متحده هستند اما مرتباً به نیروهای افغان و بین‌المللی حمله می‌کنند.

مسعود بختاوار، معاون والی فراه گفت: این فعالان، که در شش اتومبیل سفر می‌کردند توسط طالبان در یک جاده اصلی متوقف شده‌اند. آنها دو هفته پیش راهپیمایی خود را در استان هرات آغاز کرده بودند.

جنبش صلح می‌گوید این چهارمین باری است که طالبان اعضای آن را می‌ربایند. این جنبش در اوایل ۲۰۱۸ میلادی پس از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یک استادیوم در هلمند که ۱۷ نفر را کشت و ۵۰ نفر دیگر را هم زخمی کرد، تشکیل شد.

از آن زمان آنها به مناطق دیگر کشور سفر کرده‌اند و اغلب از طریق مناطقی که توسط طالبان کنترل می‌شود، راهپیمایی می‌کنند.

پیاده‌روی های آنها حمایت محلی و همچنین توجه بین‌المللی را به خود جلب کرده است.

طالبان قبلاً این جنبش را متهم به دریافت هزینه از سوی دولت دانسته‌ بودند؛ اتهامی که این فعالان آن را رد کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.