سیده نسرین غزنوی دقایقی‌پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به وقوع چندین فقره آتش‌سوزی طی دو روز گذشته در ارتفاعات جنگلی این شهرستان اظهار کرد: در جریان این آتش‌سوزی‌ها، پوشش‌های گیاهی و علف‌های هزر اراضی جنگلی به صورت سطحی طعمه حریق شده‌اند.  

وی میزان اراضی آسیب‌دیده را حدود 15 هکتار در روستاهای شونده‌چولا، دربند، چملر، کانرود و تله‌خان دانست و گفت: وزش باد گرم و بی‌احتیاطی عوامل انسانی از جمله دلایل وقوع آنش‌سوزی‌ها بوده که در همین راستا، سه عامل انسانی شناسایی و دستگیر شده‌اند. 

به‌گفته رئیس اداره مناطع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا به علت استمرار وزش باد گرم امکان وقوع دوباره آتش‌سوزی در اراضی جنگلی این شهرستان وجود دارد، به‌همین‌دلیل نیروی‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی، بسیج مردمی و امدادگران جمعیت هلال‌احمر در آماده‌باش کامل هستند. 

غزنوی از شهروندان خواست در راستای حفاظت و صیانت از انفال الهی از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی و مستثنیات خودداری کرده و هرگونه وقوع آتش‌سوزی را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۱۳۴۴۸۲۲۱۲۵ و یا ۹۶۹۶ به یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آستارا اطلاع دهند.

به گزارش فارس، حفاظت از ۴۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان آستارا در قالب جنگل‌ها و اراضی ساحلی به‌ عهده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان است که۳۲  هزار هکتار آن را گونه‌های جنگلی نظیر توسکا، افرا، ون، شمشاد، راش و بلوط تشکیل می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.