صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی امروز (۷ دی ماه) بارندگی در ارتفاعات زاگرس و البرز و مناطق سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.

 

وی افزود: فردا و پس فردا (۸ و ۹ دی ماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر احتمال بارش پراکنده وجود دارد. از اواخر وقت دوشنبه از سمت شمال غرب کشور افزایش ابر و در مناطق جنوبی آذربایجان غربی و شرقی بارندگی آغاز می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: این سامانه روز سه شنبه (۱۰ دی ماه) بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی را در بر می‌گیرد. از بعدازظهر سه شنبه این سامانه از نیمه غربی کشور عبور می‌کند و در شمال شرق کشور، شرق سواحل خزر و دامنه‌های البرز شرقی فعال خواهد بود و بتدریج در روز چهارشنبه (۱۱ دی ماه) از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: فردا (۸ دی ماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با کاهش دما با بیشترین و کمترین دمای ۱۳ و ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۹ دی ماه) کمی ابری همراه با غبار محلی در اواخر وقت افزایش ابر خواهد بود و دمای هوا در این روز در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۱۳ و ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.