خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس با انتشار چهار سند جدید فاش کرد، اسناد درز کرده از سازمان منع تسلیحات شیمیایی نشان می‌دهد که اهالی شهر دوما در حومه دمشق، با گاز کلر مسموم نشده‌ بودند.

این وبسایت با انتشار پیامی در توییتر نوشت، چهار سند درز کرده از سازمان منع تسلیحات شیمیایی حاکی از آن است که کارشناسان حقیقت‌یابی که سال ۲۰۱۸ به منطقه دوما اعزام شدند، استفاده از گاز کلر در این شهر را بعید می‌دانند.

این وبسایت در ادامه آورده است، پیام‌های رد و بدل شده میان اعضای این سازمان نشان می‌دهد که یکی از مقامات ارشد سازمان مذکور دستور داده تا بخشی از گزارش کمیته حقیقت‌یاب از بایگانی اسناد این سازمان حذف و تمامی آثار مربوط به تحویل، ذخیره و یا هر اثر دیگر آن از بین برود.

به دنبال ادعای حمله شیمیایی به منطقه دوما در سال ۲۰۱۸ ، سه کشور آمریکا ، فرانسه و انگیس بدون آن که برای مشخص شدن طرفی که حمله کرده و گزارش‌های بین المللی در خصوص عاملان آن، دولت سوریه را متهم به انجام آن کردند و به این بهانه اقدام به حملات موشکی و هوایی به برخی مناطق سوریه کردند.

این در حالی است که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله خود آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی‌اش را نابود کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.