حسن حاجی میرزایی از فرهنگیان فهیم مسیحی خواست که با آگاهی بیش‌ازپیش از منش و روش آن پیامبر پارسایی و پایداری، رسول رحمت و رأفت، بستر آگاهی بخشیِ روزافزون نوباوگان ایران همیشه سربلند را فراهم کنند.

متن پیام محسن حاجی میرزایی، وزیرآموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَةُ یا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهاً فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ

(آل عمران- ۴۵)

سپاس و ستایش آفریدگاری را سِزاست که با آفرینش «انسان»، مجال رشد این «نگینِ هستی» را فراهم کرد و در این مسیرسخت، امّاسبز، پیامبرانی را مبعوث کرد که رسالت ذاتی آنان، همانا هدایت و حمایت انسان درطیِ طریقِ تعالی و سیرِ مسیر سعادت است.

به یقین حضرت عیسی بن مریم (علیه السلام) همان پیامبر پرهیزگاری است که در غایت سعی و در نهایت صبر، رَهروانش را به رَهروی از فرامین الهی فرا می‌خواند؛ و خود که هماره آراسته به صلح و سلام و پیراسته از خشم و خشونت بود، همگان را با گفتارِ نیک و رفتار نِکو، به عبودیّت و عطوفت رهنمون می شد.

این جانب به عنوان خادم کوچک جامعه‌ی فرهنگیان، مسرورانه فرارسیدن میلاد مسعود «روح» و «کلام» خدا، حضرت مسیح(علیه السلام) و نیز«آغاز سال نو میلادی» را به تمامی موحدان،آزاداندیشان، آزادی خواهان وآزادگان جهان، به خصوص هموطنان مسیحی و بالاخص معلّمان و دانش آموزان عیسویِ میهنم تبریک و تهنیت می‌­گویم و از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای یکایک آنان، سالی سرشار از زندگی و سرریز از ارزندگی تمنّا دارم.

و در طلیعه‌ این مولود مبارک و درآستانه ورود به «دوهزار و بیستمین سال میلادی»، از فرهنگیان فهیم مسیحی می‌خواهم که با آگاهی بیش از پیش از منش و روش آن پیامبر پارسایی و پایداری، رسول رحمت و رأفت، بسترآگاهی بخشیِ روزافزون نوباوگان ایران همیشه سربلند را فراهم کنند.

 به نحوی که کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی، در سایه سار تعلیم و تربیت معلّمان و مربیان اندیشمند با تأسّی از سیره‌ نظری و عملی آن نبی بینش و نیایش، هرچه بیشتر با آموزه‌های سعادت آفرینی چون خِردورزی، منطق گرایی، عدالت خواهی، ستم ستیزی، صلح طلبی، مهربانی و انسان دوستی آشنا شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.