عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی نوشت: این روزها با استناد به لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ فضای تبلیغاتی مملو از مطالب و شایعات در مورد بانک‌ها، روند تورم، نرخ ارز و غیره است. این فضاسازی‌ها به طور مرتب و روزانه امنیت روانی اقتصاد کشور را نشانه گرفته است. فارغ از گویندگان این گونه مطالب واقعیت این است که در اوج تحریم و فشار حداکثری و علی‌رغم تاثیر مقطعی اصلاح قیمت بنزین بر شاخص تورم بانک مرکزی تدابیر لازم را برای تداوم کنترل و مهار تورم انجام داده است.

برای سال آینده از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها مجوزهایی است که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ آمده است و به این ترتیب خرید و فروش اوراق خزانه نقش کلیدی در کنترل نقدینگی و سیاست پولی پیدا کرده است.

بانک‌ها باید خود را با شرایط جدید سیاست پولی تطبیق داده و ترازنامه خودشان را نیز بر مبنای آن سامان بدهند. اثرات این برنامه‌ها خود را در کنترل تورم و رونق بخش غیرنفتی نشان خواهد داد. مردم اطمینان داشته باشند که علی‌رغم همه این سختی‌های اقتصادی این روزها و ناملایمات اخیر بانک مرکزی اقدامات ثبات‌ساز خود را با قدرت ادامه خواهد داد و هدف اصلی که همانا کنترل و کاهش نرخ تورم و تقویت رشد اقتصادی است به یاری خدا و یاری مردم تحقق می‌یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.