به گزارش روزنامه نشنال پست، ریاض قرارداد بهینه‌سازی سامانه دفاعی هوایی پاتریوت را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت صنایع دفاعی و تنوع بخشی به اقتصاد عربستان امضا کرد.  

این روزنامه افزود، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در راستای جاه طلبی‌های خود سعی دارد اقتصاد ریاض را به دور از اتکا به صادرات نفت متنوع کند به طوری که نیمی از تجهیزات دفاعی عربستان را بصورت بومی تولید و یا مونتاژ کند.  

شرکت ریتون یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات نظامی و موشک‌های هدایت شونده است.

خبرگزاری رویترز ۱۹ مهر ماه به نقل از منابع خود در پنتاگون گزارش داد: پس از حملات گروه انصارالله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو، ایالات متحده قصد دارد تعداد زیادی از نیروهای اضافی خود را به عربستان سعودی اعزام کند. اگرچه این خبرگزاری به تعداد نیروهای اعزامی ارتش آمریکا به عربستان اشاره‌ای نکرده است، اما در خبر منتشر شده قید شده که تعداد آنان باید در حدود یک هزار نفر باشد.  

پنتاگون طی بیانیه‌ای با تایید خبر اعزام نیروهای اضافی به عربستان سعودی اعلام کرد که اعزام تجهیزات بیشتر به عربستان سعودی شامل سامانه‌های دفاعی نیز می‌شود. وزارت دفاع آمریکا افزود که اعزام سه هزار نیروی بیشتر به عربستان سعودی در دستور کار قرار دارد و دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت نیز به این کشور حاشیه‌ای خلیج فارس ارسال خواهد شد و ۲ اسکادران جدید از جنگنده‌های این کشور در عربستان سعودی مستقر می‌شود.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.