برنامه شب دیدار با رضا قیصریه، توسط مجله بخارا و با همکاری موسسه فرهنگی هنر فردا، عصر دوشنبه نهم دی، ساعت ۱۷ در این موسسه برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم، فیلم «در ستایش ۷۷ سالگی» به‌کارگردانی سعید بهشتی به نمایش در خواهد آمد.

رضا قیصریه، متولد ۱۳۱۹ و از چهره‌های پیشکسوت در عرصه معرفی ادبیات و هنر ایتالیا است. دکتر قیصریه که در رشته علوم سیاسی از دانشگاه رم فارغ‌التحصیل شده، در دوران اقامت خود در ایتالیا، اقدام به ترجمه کتاب سه قطره خون صادق هدایت به زبان ایتالیایی کرد که در سال ۱۹۷۹ توسط انتشارات فلترینلی به چاپ رسید.

دکتر قیصریه پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۵۸ به کار تدریس زبان و ادبیات ایتالیایی در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی مشغول شد. او در سال ۲۰۰۱ به خاطر ترجمه و تألیف کتاب‌ها و مقالاتی درباره ادبیات، سینما و تئاتر ایتالیا، جایزه بهترین معرف فرهنگ ایتالیا در دنیا را از وزارت میراث و فعالیت‌های فرهنگی و از دستان رئیس‌جمهور وقت ایتالیا (کارلو داتزلیو چامپی) در شهر رم دریافت کرد.

این مترجم از مهم‌ترین معرفان چهره‌های برجسته ادبیات ایتالیا چون آلبرتو موراویا، ایتالو کالوینو، لوییجی پیراندلو و استفانو بنّی به خوانندگان ایرانی است.

دکتر قیصریه کتاب‌هایی تالیفی از جمله «هفت داستان» (برنده جایزه قلم زرین مجله گردون در سال ۱۳۷۲)، «کافه نادری» (انتشارات ققنوس، ۱۳۸۲، که به چاپ دوازدهم رسید) و «در ستایش ۷۷ سالگی» (با عنوان «مکالمه در تهران» به ایتالیایی ترجمه شد) را هم منتشر کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.