مدیرکل اطلاعات خراسان شمالی ضمن هشدار به فعالان حوزه شرکت‌های هرمی و کلاهبرداری اینترنتی اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در شرایط حاضر، همواره در راستای صیانت، پیشگیری و خنثی‌سازی دام‌های اقتصادی بدون هیچ ملاحظه‌ای با عوامل باندهای کلاهبرداری و شرکت‌های هرمی برخورد قاطع می‌کند.

وی افزود: در این راستا سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات خراسان‌شمالی در ابتدای سال ۹۸ نیز با سلسله اقدامات پیچیده اطلاعاتی اقدام به دستگیری چهار نفر از سر شبکه‌های اصلی شرکت یونیک‌فاینانس در استان خراسان‌شمالی کردند.

مدیرکل اطلاعات خراسان‌شمالی افزود: این شرکت هرمی با ادعای دروغین سرمایه‌گذاری در بورس نزدک توانسته بود بیش از ۱۳ میلیون دلار از اعضای این شبکه که تعداد آن‌ها بالغ‌بر ۲۱۰۰ نفر در استان می‌باشد را جذب و از کشور خارج نمایند. لذا از شهروندان عزیز خراسان‌شمالی درخواست می‌گردد نسبت به دام‌های طمع‌انگیز این شیادان مراقبت نمایند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است هرگونه فعالیت اینترنتی به روش هرمی و شرکت‌های سرمایه‌گذار در بورس‌های خارجی غیرمجاز و از مصادیق افعال مجرمانه محسوب می‌شود. لذا علی‌رغم اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های استانی و کشور متأسفانه تعدادی از این شرکت‌ها همچون یونیک‌فاینانس، ورد واید انرژی، فارکس، فایننشیال، کیونت و... مجدداً با روش‌های اغواگرانه و با توسل به وسایل متقلبانه و امیدوار نمودن شهروندان به سودهای واهی و غیرواقعی توانسته افراد معدودی از شهروندان خراسان‌شمالی را مجدداً جذب و سرمایه آن‌ها را بدون هیچ تضمینی به نفع خود کسب و به خارج از کشور منتقل نماید.

وی گفت: لذا از شهروندان هم‌استانی درخواست می‌گردد از هرگونه سرمایه‌گذاری و یا فعالیت اقتصادی در شرکت‌هایی که فاقد مجوز رسمی از وزارت صمت می‌باشند٬ خودداری تا از بروز خسارت مالی به آنان و خروج از کشور پیشگیری به عمل آید. ضمن اینکه هم استانی‌های عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت معتبر www.enamad.ir از کسب‌وکارهای اینترنتی مجاز مطلع گردند.

مدیرکل اطلاعات خراسان‌شمالی اضافه کرد: در پایان به اطلاع هم استانی‌های عزیز می‌رساند برخورد قاطع با عوامل شرکت‌های هرمی و سرمایه‌گذار در بورس‌های خارجی دروغین همواره در دستور کار وزارت اطلاعات قرار دارد. لذا شهروندان گرامی نسبت به هرگونه فعالیت غیرقانونی در این رابطه به ستاد خبری اداره کل اطلاعات خراسان‌شمالی به شماره 113 منعکس نمایند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.