یک افسر وزارت دفاع عراق، شنبه‌شب از سفر کوتاه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به غرب کشورش خبر داد و گفت که این سفر به پایگاه «عین الاسد» انجام شده است. 

این منبع نظامی که درجه او «سرهنگ» ذکر شده اما هویتش فاش نشده، به خبرگزاری آناتولی گفت: «مایک پمپئو برای مدتی بسیار کوتاه به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار (در غرب کشور) رفته جایی که نظامیان آمریکایی در آنجا حضور دارند». 

به گفته این منبع، وزیر امور خارجه آمریکا با فرماندهان ارتش کشورش در عراق دیدار و گفت‌وگو کرده اما از محتوای بحث او اطلاعی در دست نیست.

سفر پمپئو یک روز پس از حمله راکتی به پایگاه «کی.۱» در نزدیکی شهر کرکوک در شمال پایتخت انجام شد؛ حمله‌ای که به ادعای طرف آمریکایی، یک پیمانکار کشته و چند نفر زخمی شدند. 

گروه‌های مختلف عراقی به حضور آمریکایی‌ها در عراق اعتراض دارند. پیشتر گروه الحشد الشعبی بارها اعلام کرده است که هدف حمله هواپیماهای آمریکا یا ائتلاف آمریکایی در عراق قرار گرفته است. 

گفته می‌شود آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش که الحشد الشعبی با کمک کشورهایی مثل ایران آن را شکست داد و از شهرهای عراقی بیرون کرد، حدود پنج هزار نظامی در عراق دارد که در پایگاه‌های مختلفی مثل عین الاسد استقرار دارند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.