النشره لبنان گزارش داد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مئیر بن شبات مشاور امنیت قومی این رژیم امروز در جریان نشست کابینه طرح کلی توافق حل و فصل بحران با غزه که اخیراً تحت حمایت مصر و با هدف اطمینان از آرامش در منطقه جنوبی اراضی اشغالی تدوین شده را بررسی خواهد کرد.

طبق گزارش این رسانه‌ها، بر اساس این توافقنامه، اسرائیل در ازای تلاش حماس برای جلوگیری از شلیک موشک به اراضی اشغالی و محدود کردن دامنه راهپیمایی‌های بازگشت، به ساکنان نوار غزه تسهیلات اعطا می‌کند.

رسانه‌های اسرائیل در ادامه آورده‌اند، همچنین طرف‌های خارجی به حماس پیشنهاد کرده‌اند که توافقنامه مذکور را گسترده‌تر کرده تا به عنوان بخشی از یک توافق همه جانبه با اسرائیل، تجاوزات این رژیم به کرانه باختری را نیز شامل شود.

طبق این گزارش، حماس در پاسخ به این پیشنهاد اعلام کرده است، توافقات صورت گرفته شامل کرانه باختری که همچنان تحت اشغال است، نمی‌شود.

این درحالی است که سهیل الهندی، عضو دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با شبکه خبری المیادین تمامی اخبار منتشر شده درباره توافق حماس و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

وی در این باره گفت، آنچه رسانه‌های اسرائیلی درباره توافق حماس و این رژیم برای ارائه تسهیلات به اهالی غزه در مقابل توقف حملات موشکی به اراضی اشغالی مطرح کرده‌اند، صحت ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.