سرهنگ محمد اقبالی، اظهار کرد:  کلاهبرداران با ترفند  ارائه رمز یکبار مصرف کاربران  را به درگاه های جعلی فیشینگ هدایت کرده و اقدام به برداشت غیرمجازمی کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس البرز، وی تاکید کرد که متقاضیان دریافت رمز یک بار مصرف  برای دریافت خدمات بانکی مذکور صرفا با مراجعه به سایت‌های بانک‌ها  نسبت به دریافت نرم افزارهای مربوطه اقدام و ضمن مراجعه حضوری به بانک های عامل نسبت به راه اندازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند و به  پیامک های جعلی توجه نکنند.

این مقام انتظامی افزود: کاربران هنگام دریافت پیامک حتما سرشماره ارسال شده پیامک را مورد توجه قرار دهند چرا که پیام های ارسالی ازسوی بانک های مربوطه کاملا مشخص است و بانک ها برای ثبت نام به صورت پیامکی به هیچ وجه درخواست اطلاعات بانکی نخواهند کرد.

وی گفت: امروزه با بررسی های انجام شده حدود ۷۰ درصد از جرائم اینترنتی مربوط به برداشت غیرمجاز است که با فعال کردن رمز دوم یک بارمصرف درصد قابل توجهی ازاین جرائم کاهش می یابد.

سرهنگ اقبالی تصریح کرد: اجرای طرح رمزهای یکبار مصرف،  ضریب امنیت تراکنش های مالی را در بستر وب دوچندان می کند و کثرت جرم برداشت  غیرمجاز یکی از دغدغه های مسولان ذیربط بود به همین منظور تصمیم به اجرای طرح رمز کارت یکبار مصرف به عنوان راهکاری مناسب ارائه و اجرایی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این روش امکان پیشگیری و کاهش  جرائم درگاه های جعلی، کلاهبرداری، سوء استفاده از حساب های بانکی، کلاهبرداری و سایر جرائم کاهش می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.