العربیه گزارش داد، یک مسئول نظامی عراقی امروز یکشنبه اعلام کرد که تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور که نظامیان آمریکایی در آن قرار دارند، به عمل آمده است.

رعد محمود افزود: تحقیقات درباره مشخص شدن طرفی که به پایگاه کی‌وان در کرکوک حمله موشکی انجام داده است، ادامه دارد.

این در شرایطی است که رسانه‌های عراقی به نقل از یک منبع امنیتی امروز اعلام کردند که نظامیان آمریکایی تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف پایگاه‌های خود در نینوا و کرکوک به دنبال کشته شدن یک آمریکایی در حمله موشکی به پایگاه کی‌وان کرکوک به عمل آورده اند.

این رسانه‌ها از قصد آمریکایی‌ها برای تحرکات نظامی در اطراف پایگاه‌های خود خبر دادند.

از سوی دیگر رسانه‌های آمریکایی از نشست ویژه دونالد ترامپ با شورای امنیت ملی آمریکا درباره بررسی حمله به پایگاه کی ۱ در کرکوک خبر دادند و اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا در جریان اوضاع قرار گرفته است و به همراه تیم امنیت ملی خود مراقب اوضاع است.

این در حالی است که روز گذشته یک منبع امنیتی در الانبار از تدابیر امنیتی نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد به دنبال حمله موشکی به پایگاه کی ۱ در کرکوک خبر داد.

این منبع بیان کرد: نیروهای آمریکایی اقدامات پیشگیرانه بی سابقه‌ای در پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی در منطقه هیت در استان الانبار در غرب عراق به دنبال حمله موشکی به به پایگاه کی ۱ در کرکوک به عمل آوردند.

منبع مذکور تاکید کرد: هواپیماها و بالگردهای آمریکایی بر فراز پایگاه به پرواز درآمده و آمریکایی‌ها نوعی چتر هوایی بر فراز پایگاه عین الاسد از بیم حملات احتمالی ایجاد کرده اند. این پایگاه در حال حاضر شاهد پرواز گسترده هواپیماها و بالگردهای آمریکایی به منظور رصد هر گونه حمله به این پایگاه است.

از سوی دیگر یک مسئول آمریکایی به فرانس پرس اعلام کرد که دستکم ۳۰ موشک به پایگاه کی ۱ در کرکوک شلیک شده است.

این مسئول آمریکایی این حمله را شدیدترین حمله از اواخر اکتبر گذشته تاکنون قلمداد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.