محمد جواد ظریف شامگاه یکشنبه از طریق فرودگاه ونوکووا وارد پایتخت روسیه شد و مورد استقبال «ماکسیم بارانوف» معاون دپارتمان آسیای وزارت خارجه روسیه، یک مقام تشریفاتی وزارت خارجه روسیه و جمعی از مقام‌های ایرانی از جمله «کاظم جلالی» سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در روسیه قرار گرفت.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی و «سیدعباس موسوی» رییس مرکز دیپلماسی عمومی و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ظریف را در این دیدار همراهی می کنند.

وزیر امور خارجه ایران فردا (دوشنبه) با سرگئی لاوروف دیدار خواهد کرد.

وزیران خارجه ایران و روسیه درخصوص وضع روابط دو کشور و دورنمای تحکیم روابط سیاسی دوجانبه و توسعه پیوندها در عرصه‌های بازرگانی، اقتصادی، انسانی و سایر حوزه‌ها گفت‌ وگو می‌کنند.

دو طرف در این گفت وگوها در خصوص مسائل دستور کار بین‌المللی و منطقه‌ای به برجام، حل و فصل مسائل سوریه و اوضاع منطقه خلیج فارس و سایر موضوعات منطقه‌ای توجه می‌کنند.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه  امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طیف مختلفی از موضوعات در این سفر وزیر امور خارجه به مسکو مورد رایزنی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: مسائل مربوط به روابط دوجانبه و آخرین تحولات بین‌المللی این سفر مورد گفت‌ وگو قرار می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.