به گزارش رویترز، رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان از تبادل زندانی میان دولت اوکراین و جدایی‌طلبان شرق این کشور استقبال کردند.

امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک که از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه منتشر شد، اعلام کردند: موضوع تبادل زندانیانی که امروز کامل شد، اقدامی بشردوستانه بود که مدت‌ها انتظار آن می‌رفت.

بیانیه مشترک رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان در این خصوص می‌افزاید: در ادامه تصمیماتی که در نشست پاریس اتخاذ شد، اکنون باید اجرای کامل آتش‌بس تحقق یابد.

در حالیکه تبادل زندانیان میان اوکراین و جدایی‌طلبان دونباس در شرق این کشور به اتمام رسیده است، ولادیمیر زلسنکیرئیس‌جمهوری اوکراین ساعاتی پیش اعلام کرد: تمامی اسرای باقیمانده از درگیری‌های ۵ ساله مبادله شده‌اند.

این در حالیست که ساعاتی پیش خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از آغاز اجرای طرح مبادله زندانیان میان دولت اوکراین و جدایی طلبان خبر داده بود.

بر اساس این طرح، دونتسک و لوهانسک ۸۷ زندانی را در برابر ۵۵ زندانی اوکراینی مورد تبادل قرار دادند.

گفتنی است، روند تبادل زندانیان پس از دیدار ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی رؤسای جمهوری روسیه و اوکراین در ۹ سپتامبر آغاز شد و قرار است ادامه یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.