رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا یکشنبه در برنامه "این هفته" ای‌بی‌سی تاکید کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به او گفته است که قصد دارد در همین سمت به کارش ادامه دهد.

اوبراین گفت: تردید دارم پمپئو به عنوان وزیر خارجه بماند. دو شب پیش در این رابطه با او صحبت کردم. او گفت نمی‌خواهد نامزد سنا شود. او گفت که به عنوان وزیر خارجه به کارش ادامه می‌دهد.

این مشاور کاخ سفید در برنامه ای‌بی‌سی گفت که از همکاری با پمپئو لذت می‌برد و امیدوار است که او سمتش را ترک نکند و در ادامه او را یک "وزیر خارجه فوق‌العاده" نامید. اوبراین گفت: او یکی از بهترین گزینه‌های رئیس‌جمهوری برای کابینه بود.

شایعاتی درباره احتمال نامزدی مایک پمپئو از ایالت کانزاس برای کسب کرسی سنا در ۲۰۲۰ به گوش می‌رسد و قانونگذاران جمهوری‌خواه حامی این اقدام هستند. در حال حاضر کریس کوبک در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان پیشتاز است اما اوضاع با ورود پمپئو تغییر خواهد کرد. کوبک سابقا به عنوان سی و یکمین وزیر دولت کانزاس فعالیت کرده است.

مایک پمپئو پیشتر هم نامزدی برای کسب کرسی سنا را تکذیب کرده است. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه "اگر او وارد این رقابت شود به پیروزی قاطعی دست می‌یابد" گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه ایجاد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.