به گزارش شبکه روسیا الیوم، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) نسبت به اتهام مطرح شده از سوی جنبش حماس درباره دست داشتن سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین در ترور بها ابوالعطا، فرمانده گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: اینکه وزارت امور داخلی غزه، وابسته به حماس اعلام کرده است که گروهی از اعضای سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان را بازداشت کرده است، به هیچ وجه صحت نداشته و دروغ است.

وی افزود: حماس با مطرح کردن این اتهامات و دروغ‌ها از فرایند انتخابات فرار می‌کند، انتخاباتی که ما برای برگزاری آن در پایتختمان قدس اشغالی و با هدف پایان دادن به اختلافات و تحقق وحدت ملی و همچنین حذف علل تفرقه تلاش می‌کنیم.

وزارت امور داخلی غزه، وابسته به حماس امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهی از اعضای سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اعتراف کرده‌اند که از یک افسر ارشد این سازمان که مقیم رام‌الله است دستوراتی را برای زیر نظر گرفتن تحرکات بهاء ابوالعطا، فرمانده گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) و ارسال آن به دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل دریافت کرده‌ بودند.

براساس بیانیه وزارت امور داخلی غزه دستگاه‌های امنیتی تحقیقاتی را درباره حادثه ترور ابوالعطا انجام دادند و در نتیجه این تحقیقات توانستند باندی را شناسایی و بازداشت کنند که طی چند ماه اطلاعاتی را درباره ابوالعطا و تحرکات او جمع‌آوری کرده بودند.

بهاء ابوالعطا ۱۲ نوامبر به دست رژیم صهیونیستی در نوار غزه ترور شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.