«محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق روز دوشنبه، یک روز پس از حمله هوایی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در شهر «القائم» استان الانبار واقع در غرب عراق گفت که این حمله با هدف بیرون کردن گروه‌‌های وابسته به الحشد از این منطقه صورت گرفت.

وی به پایگاه خبری العهد گفت که آمریکا تلاش کرد تا از تظاهرات و مطالبات معترضان برای ایجاد جنگ داخلی در عراق سوء استفاده کند، اما شکست خورد.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تأکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی گردان‌های حزب‌الله و سایر گروه‌های الحشد الشعبی را «تهدیدی واقعی» برای خود می‌دانند.

وی تصریح کرد: حمله آمریکا به الحشد الشعبی، اقدام تروریستی کشوری است که ۴۰ میلیون عراقی و حاکمیت کشورشان را هدف قرار داده است.

 جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست‌کم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.