رأی الیوم گزارش داد، شاهدان عینی امروز سه شنبه از تجمع گسترده تشیع کنندگان شهیدانی که در حمله هوایی آمریکا به مواضع حشد شعبی در غرب عراق به شهادت رسیده اند، خبر می‌دهند.

رسانه‌های عراقی از شلیک گاز اشک آور و بمب‌های دودزا از سوی آمریکایی‌ها به سوی تظاهرات کنندگان عراقی خبر می‌دهند.

به گفته این شاهدان عینی؛ تشییع کنندگان عراقی پرچم‌های حشد شعبی را بر ساختمان سفارت آمریکا به اهتزاز درآوردند و شعارهای مرگ بر آمریکا سر دادند.

شاهدان عینی افزودند: جمعیت عظیمی در داخل منطقه سبز بغداد در مراسم تشییع حضور دارند و معترضان به دنبال نصب چادر تحصن و اعتراضات در مقابل مقر سفارت آمریکا هستند.

این شاهدان اعلام کردند که برخی از دیوار خارجی سفارت در اقدامی بی سابقه بالا رفته اند و اولین بار است که چنین اقدامی از سال ۲۰۰۳ به بعد صورت می‌گیرد.

تشییع کنندگان پرچم‌های عراق و حشد شعبی را حمل کرده و شعارهایی مبنی بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی از عراق و لغو توافق امنیتی میان عراق و آمریکا سر می‌دهند.

در پیشاپیش تشییع کنندگان ابومهدی المهندس معاون رئیس هیئت حشد شعبی و قیس الخزعلی رهبر عصائب اهل الحق و ابودعاء العیساوی معاون جهادی مقتدی صدر حضور دارند.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: تحصن‌کنندگان عراقی به درب اصلی ساختمان سفارت آمریکا در بغداد حمله کردند. آخرین خبرها حاکی از شنیده شدن صدای تیراندازی از محل اعتراضات است؛ کما اینکه آژیر خطر نیز به صدا درآمده است.

شهروندان عراقی تحصن کننده در برابر سفارت آمریکا یکی از ورودی‌های ساختمان این سفارتخانه را به آتش کشیدند.

بر اساس این گزارش، به دنبال تجمع گسترده عراقی‌ها در برابر ساختمان سفارت آمریکا، اعضای این سفارتخانه به صورت دسته جمعی پا به فرار گذاشتند.

این در حالی است که گفته می‌شود سفیر آمریکا در عراق ضمن ترک ساختمان سفارتخانه به مکانی نامعلوم رفته است.

تحصن کنندگان عراقی پس از حمله تجاوزکارانه آمریکا به مواضع حشد شعبی و شهید شدن دهها نفر از اعضای این گروه، خواستار بسته شدن کامل سفارت آمریکا در بغداد هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.