«صالح الجبوانی» وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن به صورت تلویحی اعلام کرد، عربستان سعودی قصدی جدی برای اجرایی شدن توافق «ریاض» ندارد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، وی اعلام کرد، اگر عربستان سعودی خواهان اجرای توافق ریاض در مسایل مربوط به خلع سلاح شبه‌نظامیان در عدن و اخراج آنها از این شهر را داردلإ راهی به جز قطع حقوق این شبه‌نظامیان و دیگر تسهیلاتشان ندارد و در این صورت این بند از توافق ریاض طی دو روز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این راه‌حلی عملی و آسان است و انجام آن به دستشان (عربستان) است اگر که نیت خود را برای اجرای توافق خالص کنند.

مراسم امضای توافق میان دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب که هر کدام به ترتیب منافع دولت سعودی و امارات را در جنوب یمن پیش می‌برند، در آبان ماه گذشته در ریاض برگزار شد.

 وزیر حمل‌ونقل دولت مستعفی یمن در همان زمان، در انتقاد از تحمیل قیمومیت ریاض و ابوظبی بر جنوب یمن گفت، توافق ریاض، به ائتلاف سعودی مشروعیت داد تا اداره کشور یمن را بر عهده بگیرد.

وی که از ابتدا مخالفت خود را به توافق ریاض اعلام کرده بود، افزود: ائتلاف حمایت از دولت قانونی (دولت مستعفی) حالا خودش دولت قانونی شده و دولت قانونی (به ریاست عبد ربه منصور هادی) مانند (المجلس) الانتقالی به یکی از طرف‌های این دولت تبدیل شده است.

هنوز یک ماه از امضای توافق مذکور نگذشته بود که درگیری‌ها بار دیگر میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای وابسته به امارات آغاز شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.