یاسین الیاسری  از تظاهرکنندگان خواست قوانین بین المللی و کنسولی در خصوص حفظ مراکز دیپلماتیک بر اساس کنوانسیون ۱۹۶۱ وین  را مورد توجه قرار دهند. 

این گزارش می افزاید : معترضین اعلام کردند تا زمانی که آمریکا از این کشور خارج نشود به تحصن و اعتراض خود ادامه خواهند داد  .

همزمان با تشییع شهدای حمله هوایی آمریکا به مراکز الحشد الشعبی در شهر قائم در استان الانبار ، شمار زیادی از مردم عراق با حضور در مقابل سفارت آمریکا در بغداد ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل خواستار اخراج سفیر این کشور از عراق شدند.

5320086

تظاهرکنندگان با برپایی چادرهایی اعلام کردند به تحصن خود تا اجرای مطالبات مردم عراق ادامه خواهند داد.

تجمع و حمله معترضین به ساختمان سفارت آمریکا در بغداد برای اولین بار از زمان اشغال این کشور توسط نظامیان آمریکایی در سال 2003 محسوب می شود.

فیلم های انتشار یافته از محل سفارت آمریکا نشان می دهد با وجود حضور کارمندان و اعضای سفارت در داخل ساختمان ها ، تظاهرکنندگان تنها به دادن شعار اکتفا کرده واز حمله به آنان خودداری می کنند.

با گسترده تر شدن اعتراض مردم عراق ، شماری از نظامیان  آمریکایی حاضر در سفارت اقدام به تیراندازی به سوی مردم کردند که در نتیجه آن چند نفر زخمی شدند که زخمی ها بلافاصله  با آمبولانس به مراکز درمانی شهر اعزام شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.