علیمراد سرافرازی روز سه شنبه در بازدید وسرکشی از زمین‌های آلوده به ملخ صحرایی در سیریک افزود: هم‌اکنون استان‌های هرمزگان، سیستان وبلوچستان و جنوب کرمان مورد هجوم دسته‌های ملخ صحرایی هستند.

وی بیان داشت: بیشترین کانون بحران ملخ‌های صحرایی درهرمزگان و بویژه شهرستان سیریک است که مبارزه با این حشرات مزاحم همجنان ادامه دارد.

۳۲۰۰ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی سیریک سم پاشی شد

مدیرجهادکشاورزی سیریک نیز گفت: سم پاشی و مبارزه شیمیایی با ملخ‌های صحرایی در سطح بیش از۳ هزار و ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان صورت گرفته است.

عون نکویی افزود: عملیات ردیابی مبارزه با دسته‌ ملخ‌های صحرایی از آبان‌ماه امسال درسطح ۸۵ هزار هکتار از زمین‌های سیریک درحال انجام است و بلافاصله با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار عملیات مبارزه شیمیایی نیز آغاز شد.

وی بیان داشت: درحال حاضر نیز ۶ اکیپ ثابت و سیار و یک فروند بالگرد، عملیات مبارزه شیمیایی با ملخ‌های صحرایی در سیریک را انجام می‌دهند.

مدیرجهادکشاورزی سیریک یادآورشد: درحال حاضر بیشترین کانون‌ هجوم ملخ‌های صحرایی در زمین‌های کشاورزی، باغی و بیابانی روستاهای کنارجو، شهیدمردان، پالور، گچینه، روتان، بمانی، لبنی، زیارت بزرگ، زیارت حسن آباد، گز، مستو، مغ کنار، سرزه، مهمانی، گوجگ، پاراف، سرارو، همزانگ، زمین ملا، دودر، بنداران، کناردان، میشی و میاندار است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.