«علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی که به دمشق سفر کرده، امروز (سه‌شنبه) با «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه دیدار و درباره آخرین تحولات میدانی و سیاسی سوریه به گفتگو پرداخت.

روز گذشته نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر به مسکو با «سرگئی لاوروف» همتای روسیه‌ای خود و یکی از ضامنان روند آستانه درباره تحولات سوریه و به ویژه اوضاع ادلب گفتگو کرد.

ظریف در نشست خبری مشترک با لاوروف با بیان اینکه وضعیت ادلب بسیار شکننده است، تصریح کرد: لازم است همکاری‌ها در زمینه آرامش در ادلب و پایان دادن به حضور تروریست‌ها در ادلب ادامه یابد و ما در این زمینه با روسیه و ترکیه همکاری می‌کنیم.

وزیر خارجه ایران همچنین پس از دیدار با لاوروف گفت که با او درباره نشست سران روند آستانه هماهنگی‌های اولیه را انجام داده است. 

شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان از ۱۹ آذر ماه به مدت ۲ روز (۱۰ و ۱۱ دسامبر) میزبان چهاردهمین نشست مذاکرات صلح سوریه (روند آستانه) با حضور هیأت‌های مذاکره کننده سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) بود و علی‌اصغر خاجی به عنوان مذاکره کننده ارشد ایران در این مذاکرات حضور یافت.

پانزدهمین دور مذاکرات روند صلح آستانه در ماه مارس ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.