مهدی چمران عصر امروز در آئین گرامیداشت ۹ دی در ساوه با اشاره به موقعیت مقتدرانه نظامی ایران اسلامی اظهار داشت: پیشرفته‌ترین پهباد آمریکایی که به هیچ کشوری فروخته نمی‌شود توسط سامانه موشکی بومی ۱۳ خرداد زده شد، این درحالی است که در زمان جنگ ما محتاج یک کلاشینکیف ساده بودیم و این نشان از پیشرفت نظامی و اقتدار دفاعی کشورمان است.

وی افزود: امروز دشمن به این باور رسیده از لحاظ نظامی نمی‌تواند در مقابل ایران اسلامی کاری از پیش ببرد به همین دلیل سعی می‌کند از طریق نفوذ و نیروهای داخلی خودفروخته به ما ضربه بزند.

چمران بیان کرد: امروز مجلس در طراز انقلاب نیاز است چراکه به فرموده امام راحل مجلسی می‌خواهیم تا به مردم خدمت کند اما سوال اینجاست چرا در انتخابات مجلس دهم موفق نبودیم؟ زیرا معمولا وقتی تعداد نماینده های به ظاهر انقلابی زیاد می‌شود، قطعا اگر کاندیداهای متحدی معرفی شود رای ما بیشتر خواهد شد این درحالیست که ۶۰ کرسی مجلس قبل را به دلیل تکثر کاندیدا از دست دادیم که در واقع با خود رقابت کردیم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیان کرد: ۳ فراکسیون در مجلس به وجود آمد که فراکسیون انقلابی آن قوی  نبود این درحالی است که در زمان تصویب برجام برخی نمایندگان مخالف صدای شان به جایی نرسید، باید به هم کمک می‌کردیم و یک فرد انقلابی را انتخاب می‌کردیم درحالی که رقیب با یک وحدت، از یک نفر حمایت کرد.

وی ادامه داد: دوره قبل شورا در تهران یک لیست ارائه شد و ۱۵ نفر از همان لیست وارد شورا شدند، برای مجلس هم با همین روال تعدادی را معرفی کردیم البته برای مجلس یازدهم باید ۳۰ نفر از کاندیداهای انقلابی با انتخاب مجمع عمومی ۲۵۰ نفره متشکل از همه اقشار انتخاب می‌شوند زیرا نباید در اتاق‌های خصوصی تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: یاران ما در جبهه‌ها با وجود تمام کمبود ها جنگیدند و ضعف هایی که در برابر ابرقدرت‌ها داشتند جبران کردند، حقوق مجلس شهید چمران ۱۳۵ هزار تومان بود بنابراین ما نیاز به نمایندگان انقلابی در تراز مدرس‌ها و شهید چمران‌ها داریم.

چمران بیان کرد: نماینده نباید برای خود و یا بدتر برای آمریکا و انگلیس سینه بزند، نماینده مجلس باید برای نظام اسلامی سینه بزند.

وی ادامه داد: رفتار مجلسی که وزیری را استیضاح می‌کند ولی دولت برای پستی دیگر وی را معرفی کرده و آن وزیر از دوره قبل بیشتر رای می‌آورد چه معنی دارد؟ 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.