سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور گفت: پانزدهم آذرماه امسال پرونده ای با موضوع کلاهبرداری از شعبه ۱۰ دادسرای ناحیه ۵تهران به پلیس آگاهی برای رسیدگی تخصصی ارجاع و در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت.

وی بیان داشت: شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان اظهار داشت در سال ۹۶ از طریق آگهی روزنامه با فردی آشنا شدم که مدعی بود، می تواند از بانک برایم وام بگیرد و از من وکالت گرفت و من هم مدارک مورد نیاز را به او دادم و ملک ۵ طبقه خود را در رشت برای رهن بانک به نام او زدم و بعد از آن بدون اینکه پولی به من بدهد متواری شد، بعد از مدتی متوجه شدم متهم ملک مرا به نام فرد دیگری منتقل کرده و او نیز چند واحد را تصرف­ کرده است.

تقی پور عنوان کرد: با توجه به اظهارات شاکی زوجی که ملک شاکی را تصرف کرده بودند به آگاهی تهران دعوت و در بازجویی اولیه اعلام کردند: از طریق آگهی با فردی آشنا شدیم و قرار شد برای ما وام بگیرد و بعد از دریافت مدارک مبلغ ۱۱۰میلیون تومان به ما داد ولی بعد از ۲سال با دریافت نامه از بانک متوجه شدیم مبلغ وام ۳۳۰میلیون تومان بوده که این فرد تنها یک سوم مبلغ وام را به ما داده است. به همین دلیل شرکت جدید او را پیدا کردیم و با همسرم به سراغ او رفتیم و یک چک به مبلغ یک میلیارد تومان از او گرفتیم و من چک را اجرا گذاشتم و او را روانه زندان کردم. متهم برای رهایی از زندان اسناد ملکی در رشت را به من داد و ملک را به نام من زد و من هم برای جبران ضرر مالی خود ملک را تصرف کردم و فهمیدم که آنجا هم متعلق به یکی دیگر از مال باختگان می باشد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی عنوان کرد: در گام بعدی کارآگاهان با اقدامات پلیسی موفق شدند دفترکار جدید متهم را شناسایی کنند.

وی ابراز داشت: کارآگاهان در این مرحله از تحقیقات پلیسی به دست آوردند که متهم در قالب یک شرکت نظافتی مشغول اغفال شهروندان برای دریافت وام به همان شیوه و شگرد گذشته خود است که اکیپی از کارآگاهان به شرکت جدید متهم اعزام و در یک عملیات پلیسی وی را که مردی ۵۲ساله و دارای سوابق متعدد مالی بود دستگیر و به اداره چهاردهم منتقل کردند.

تقی پور اعلام داشت : متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی صریحا به کلاهبرداری از شهروندان اعتراف و اظهار داشت: از سال ۹۶ با ثبت شرکت های خدماتی اقدام به درج آگهی دریافت وام در روزنامه ها می کردم و با رهن گذاشتن ملک مراجعه کنندگان به نام آنها وام می گرفتم و پس از اخذ وام متواری می شدم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، در پایان گفت: با دستور بازپرس شعبه ۱۰دادسرای ناحیه ۵ تهران پرونده به منظور تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.