سانا گزارش داد، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور سیاسی و هیئت همراهش دیدار کرد.

خاجی در این دیدار اسد را در جریان آخرین تحولات نشست اخیر آستانه و برخی از موضوعات بررسی شده در این نشست و در رأس آنها موضوع کمیته قانون اساسی و تحولات منطقه الجزیره سوریه قرار داد و اسد هم گفت: تلاش‌های طرف مقابل و کشورهای حامی آنها موانعی با عناوین مختلف را در برابر فعالیت کمیته قانون اساسی قرار داده تا آن را از مأموریت و هدف خود دور کند.

پیش از این گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه اعلام کرده بود، دور دوم مذاکرات برای اصلاح قانون اساسی سوریه در حالی به پایان رسید که روسای دو هیئت دولت دمشق و مخالفان سوری با دستور جلسه مذاکرات توافق نکردند و اختلاف‌نظر دو هیئت درباره جدول کاری جلسات مانع از دیدارهای دو طرف شد.

هیئت ایرانی هم در این دیدار به بیان مهم‌ترین نکات مورد مذاکره در نشست اخیر ژنو میان ایران، روسیه و ترکیه پرداخت و پیروزی‌های به دست آمده در عملیات نظامی کنونی در استان ادلب را به رئیس جمهوری سوریه تبریک گفت.

رئیس جمهوری سوریه نیز گفت، هدف از درگیری‌ در استان ادلب نابودی تروریسم است که امنیت شهروندان سوری را در این منطقه تهدید می‌کند. عملیات مبارزه با تروریسم ادامه دارد و برای دولت سوریه در اولویت است.

در همین رابطه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز روز سه شنبه گفته بود، ارتش به عملیات نظامی خود علیه گروه‌های مخالف مسلح در ادلب ادامه می‌دهد و تاکنون بیش از ۳۲۰ کیلومتر از آن را پاکسازی کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.