سردار سرلشکر حسین سلامی امروز، ۱۱ دی ماه در مراسم اهدای ۱۱۰ جهیزیه به زوج‌های جوان در ماهشهر اظهار کرد: ما باید در درون خود مشکلات را حل کنیم. خداوند هم این سفارش را به ما داشته است که اصلا برای حل مشکلات‌تان حتی میل خفیف به ظالمان نداشته باشید. اگر اینگونه باشد اصلا کمکی نمی‌شود. اگر به دشمن تمایل پیدا کنید، خداوند نصرتش را قطع می‌کند.

وی  تاکید کرد: ما باید در درون، مشکلات را حل کنیم و اینکه ما این جا هستیم، ماموریم و فرستاده‌ای از جانب رهبر عزیزمان هستیم. آسایش، آرامش، رفاه و عزت مردم، دغدغه همیشگی و یک آرزوی پیوسته در قلب و در دل رهبر عزیزمان است. رهبر به ما توصیه کرده و فرمان داده است که همه امکانات، تجهیزات و بضاعت‌های ممکن‌مان را برای حل مشکلات جامعه و امداد و کمک به مردم به ویژه مردمانی که با محرومیت و فقر درگیر هستند، به کار گیریم.

وی با اشاره به بازدید از برخی از مناطق ماهشهر از جمله شهرک آیت‌الله طالقانی، شهرک چمران، سربندر و بندرامام، گفت: روی زمین مشکلاتی دیده می‌شود و اراده کرده‌ایم که در حل این مشکلات با شما بمانیم و آن‌ها را حل کنیم. امروز تصمیماتی گرفتیم، هرچند که کافی نیستند اما به عنوان شروع، نقاط خوبی هستند. برای ساختن خانه‌های مناسب برای عزیزانی که مسکن نامناسب دارند، در گام اول ۱۰۰ دستگاه خانه را در این منطقه می‌سازیم. مدرسه، درمانگاه، احداث سبدهای معیشتی و کارگاه‌های اشتغال‌زایی را برای جوانان عزیزمان، چه مردان و چه زنان در نظر داریم. البته این‌ها نقطه شروعی است و کافی نیست. خدا را شکر حضور مسئولان دولتی را در این محفل می‌بینیم که باهمین نیت آمده‌اند.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: بیایید با هم در یک برادری و اخوت الهی به جنگ این مشکلات برویم و آن‌ها را حل کنیم و بر کمک‌های مقطعی و اولیه متوقف نشویم. البته این مهم باید در تمام نقاط کشور اتفاق بیفتد. هر جا که آثاری از فقر و محرومیت است، نباید این آثار باشند. ما باید این‌ها را از بین ببریم و ریشه‌کن کنیم و آن زندگی شایسته‌ای که برای ملت ما برازنده است، حاصل شود. ما نمی‌توانیم با آرامش، شب سرمان را بر بالین بگذاریم، در حالی که در نقطه‌ای همسایه ما یا در دور دست هم‌وطن ما، دچار مشکل باشد.

وی بیان کرد: نباید آرامش داشته باشیم تا وقتی که مشکلات را حل کنیم. این راه را ادامه می‌دهیم و هیچ منتی هم نیست. این کمک‌ها متعلق به مردم است. از جیب‌مان نمی‌دهیم و از بیت‌المال است. ما مدیونیم و این لباسی که تن ما است، متعلق به شما مردم است. حقوق ماهانه ما را شما می‌پردازید، زندگی ما را شما اداره می‌کنید و این طبیعی است که ما هم باید خدمت کنیم و هیچ شانی جز خادم بودن برای خود قائل نیستم. ما خودمان را از موضع حاکم نمی‌بینیم، شان ما خادمی است، ما فرمان‌بر شما هستیم و آرزوی ما عزت شما است. ما در مسیر عزت حرکت می‌کنیم و تا ملت‌مان به عزت قطعی، پایدار و فراگیر نرسد، نمی‌نشینیم و آن وقت هم نخواهیم نشست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.