تجمع معترضان و مردم عراق مقابل سفارت امریکا در عراق و به آتش کشیدن بخش‌هایی از سفارت خانه شیطان بزرگ سورپرایزی بود که ملت رنج کشیده عراق در آغاز سال میلادی جدید به ترامپ هدیه دادند!

روز گذشته هزاران عراقی پیکرهای شهدای الحشد الشعبی که در حمله تجاوزکارانه ارتش امریکا به مواضع حشد الشعبی در الانبار به شهادت رسیده بودند را تشییع و مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و اعتراض کردند.

مردم معترض ضمن اعلام برپایی تجمع اعتراضی برابر سفارت امریکا خواهان بسته شدن آن و اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

اقدام روز گذشته معترضان عراقی مصداق بارزی از این عبارات ماندگار است، «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن»، «دوران بزن درو تمام شده است» و «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند.»

شاید آن روزی که امام راحل(ره) فرمودند: «امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» کمتر کسی بود که چنین روزگار خفت باری را برای ایالات متحده تصور کند؛ آتش زدن سفارت آمریکا آ نهم در خاک کشوری که پایگاه‌ها، نیروها، مستشاران و ادوات جنگی متعدد این کشور وجود دارد تنها یک پیام دارد، #امریکا_برا_برا.

این پیامی بود که روز گذشته در تجمع اعتراضی مردم عراق مقابل سفارت امریکا فریاد زده شد، کاربران فضای مجازی نیز با مخابره همین پیام صدای معترضان عراقی را به گوش سردمداران ایالات متحده به خصوص ترامپ رساندند، تا جایی که وی برای محافظت از سفارت کشورش دست به دامان نیروهای نظامی عراق شد.

یکی از نکات جالب توجه تجمع اعتراضی مقابل سفارت امریکا، حضور مردم معترض در روز روشن و بدون پوشاندن چهره بود، اقدامی که مورد توجه کاربران فضاض مجازی نیز قرار گرفت.

«آسید» در این‌باره نوشت: «برخلاف تفاله‌های بعثی و نفوذی‌های آمریکا در عراق که در تاریکی شب و با روی پوشیده به کنسولگری ایران در نجف (نه حتی سفارتخانه ایران در بغداد) حمله می‌کند، بروبچه‌های مقاومت عراق، در روزِ روشن و با هویت معلوم، پاسخ شرارت‌های ارتش تروریست آمریکا را می‌دهند.»

تقی دژاکام هم با اشاره به این موضوع نوشت: «پرچم‌های حزب‌الله عراق بر فراز دیوارهای سفارت ایالات متحده! آمریکا در بغداد به اهتزاز درآمد. در روز روشن و نه در شب تاریک، با چهره‌های مشخص و نه نقاب‌زده!»

علی علیزاده هم نوشت: «چه تحقیری! چه تحقیری! بزرگترین ابرقدرت تاریخ باشی، ۴هزار میلیارد خرج اشغال عراق کرده باشی، دهها رسانه‌ات از صبح تا شب ایران را مقصر نشان دهد، آنوقت وسط بغداد سفارتت را آتش بزنند و پوزه‌ات را به خاک بمالند. آنهم نه در شب تاریک، با نقاب و ترسیده. بلکه روز روشن با صورتهای عیان و مفتخر.»

علاوه بر این، برخی از واکنش‌ها پیرامون شعار «امریکا برا برا» یعنی امریکا برو بیرون بود که تبدیل به هشتگ اول کاربران عراقی نیز شد.

«حاج حیدر» با انتشار تصاویری از تابوت‌های سربازان امریکایی نوشت: «سفارت آمریکا در بغداد بزرگترین سفارت‌خانه در جهان است. در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۶هزار کارمند در سفارت و کنسولگریهای آن فعالیت می‌کردند که درحال حاضر به ۳ هزار قلاده کاهش پیدا کرده است. چه خوب است که دوستان عراقی، مزدوران آمریکایی را اینگونه تا فرودگاه همراهی و اخراج کنند.»

محسن پورپیر هم نوشت: «امام خمینی (ره) ۵۸: آمریکا شیطان بزرگ است، هرچه فریاد دارید بر سر او بزنید. مردم عراق ۹۸: آمریکا شیطان الکبر، الله الله اکبر.»

کرامتی هم نوشت: «حالا میتونیم با افتخار تو راهپیماییا شعار بدیم آمریکا تو چه فکریه؟ خاور میانه پر از بسیجیه!»

حنین نیز نوشت: « چاه مکن بهرکسی اول خودت دوم کسی! چقد شبیه حال امروز آمریکایی هاست! درطی اقدامات پلید ضد ایرانی! در ایجاد فتنه و توطئه با شعاردیکته شده!(ایران برابرا) امروز در بغداد مقاومت مردمی، باشعار امریکا برا برا (آمریکا برو بیرون) مصداق وعده الهی مکرو و مکر الله و الله خیرالماکرین شدند.»

«پسر روستا» هم با انتشار تصویری از یک شعار نوشته شده بر روی یکی از دیوارهای سفارت امریکا با مضمون «فرمانده من قاسم سلیمانی است»، نوشت: «روی دیوار سفارت آمریکا در بغداد نوشتن فرمانده‌ی من، قاسم سلیمانی.. تا کور شود هر آنکه نتواند دید.»

لا به لای واکنش کاربران نیز برخی بودند که تجمع اعتراضی مردم عراق مقابل سفارت شیطان بزرگ را با درون مایه طنز روایت کردند.

پردیس در این باره و با انتشار تصویری از تجمع نوشت: «خونه تکونی عراقیا قبل ازسال نو میلادی!»

محمد شیروانی نیز نوشت: «به خاطر همه‌ی جنایت‌هات، بخاطر حضورت تو منطقه که همیشه باعث نحسی و جنگ بوده، و بخاطر اینکه شیطان بزرگ هستی: امریکا برا برا.»

آرما هم نوشت: «ایشالا بزودی با همین جمع تل‌آویو.»

گراهام چت هم نوشت: «این سفارت خانه تحویل سرکنسول فلسطین شد.»

رفیق نیز نوشت: «ان شاالله اربعینِ سال دیگه سفارت آمریکا کباب ترکی میدن.»

نون مثل نجمه با انتشار تصویری از آتش گرفتن بخشی از سفارت امریکا نوشت: «یه چیز بامزه بگم؟! سفارت آمریکا بزرگترین ابرقدرت تاریخ بشر در عراق.»

سیاوش آقاجانی هم نوشت: «چییییطوری ابا داعش؟»

محمد مهدی سرباز هم نوشت: « بابا نکنین وجدانن! خیر سرشون ابرقدرت جهانن ها... بزرگترین سفارتخانه تو جهان رو اینجوری باهاش تا میکنین؟ انصافا دمتون گرم... ماشاءالله.»

رستگار نیز با اشاره به توصیه یکماه پیش حسین شریعتمداری درباره تسخیر سفارت خانه های امریکا و سعودی نوشت: «به ترامپ بگید پیداش کردم. همش زیرِ سرِِ  ایشونه!»

حسین شادمهر هم نوشت: «در پی حمله معترضان عراقی به سفارت آمریکا در بغداد، وزارت امور خارجه این کشور فعالیت تمامی دفاتر کنسولگری را بجز در فیروزکوه و دماوند به حالت تعلیق درآورد!»

و بالا و پایین کردن باقی واکنش‌های کاربران فضای مجازی به رخداد روز گذشته تنها یک معنا دارد؛ سقوط امپراطوری امریکا!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.