دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال‌حاضر پرداخت کارانه پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴ ماه تاخیر دارد که پرداخت این مطالبات در گرو پرداخت بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به این دانشگاه است.

او تصریح کرد: بخشی از معوقات پرستاران تا پایان هفته آینده پرداخت خواهد شد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرداخت مطالبات مراکز درمانی و بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاخیر بیش از یک سال از سوی سازمان‌های بیمه‌گر مواجه است و میزان بدهی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با این حال طبق پیگیری‌های انجام شده به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بناست دو ماه از معوقات کارانه پرستاران شاغل در این دانشگاه پرداخت شود.

دکتربدیعی افزود: اختصاص صبحانه کاری به پرستاران، تخصیص کارت هدیه برای روز پرستار، بررسی مشکلات سامانه قاصدک (نظام پرداخت)، حذف اضافه کار اجباری و جذب نیروی پرستاری در بیمارستان امدادی به طور آزمایشی از اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در زمینه مطالبات پرستاران توسط نمایندگان گروه‌های پرستاری به خوبی انعکاس نیافته است و از سوی دیگر پرستاران بدانند که مسوولان دانشگاه تنها می‌توانند مطالباتی را که در حیطه اختیارات دانشگاه است پیگیری کنند، اما برخی از مطالبات باید در سطح ملی رسیدگی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شرایط کشور خاص است و ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم،گفت: باید همه مشکلات را درک کنند و از طریق مفاهمه و گفتگو مشکلات حل شود و اجازه سوء استفاده به بیگانگان را ندهیم.

دکتر بدیعی افزود: هم اکنون ۱۳ هزار نفر به عنوان کادر پرستاری خراسان رضوی در مشاغل کارشناس پرستاری، هوشبری، اتاق عمل، فوریت‌های پزشکی، بهیار و کمک پرستار به خدمت مشغولند.

 

او تصریح کرد: با این حال دو هزار و ۵۰۰ پست خالی پرستاری هم اینک در چارت سازمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود دارد و بر این اساس حوزه اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزار نفر کمبود پرستار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.