«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در چند پرونده به فساد متهم شده امروز چهارشنبه اعلام کرد با تنظیم درخواستی خطاب به پارلمان این رژیم (کنست) خواستار مصونیت قضایی از اتهاماتی خواهد شد که در سه پرونده علیه او مطرح شده است. 

خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو نوشته که مصونیت قضایی او موقت خواهد بود. نتانیاهو گفته بعد از اتمام دوران مصونیت مقابل دادگاه حاضر خواهد شد. 

«آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه، سوءاستفاده از قدرت و خیانت در امانت متهم شده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بود «رووین ریولین» رئیس این رژیم، به نتانیاهو پیشنهاد داده در صورتی که برای همیشه از عرصه سیاسی کنار برود و به انجام دادن جرائمی که به آنها متهم شده، اعتراف کند، او را از محکوم شدن در دادگاه عفو کند. 

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.