جلال میرزایی نماینده ایلام و عضو فراکسیون امید درباره جلسات دولت سایه سعید جلیلی با برخی نمایندگان مخالف دولت، به خبرآنلاین می‌گوید: «در نظام‌های پارلمانی حزب یا احزابی که در قدرت نیستند یعنی به نوعی در اقلیت هستند برای نظارت بیشتر و انجام وظایف و همچنین در راستای آمادگی و کسب تجربه در مسیر قدرت دولت سایه را تشکیل می‌دهد که کانون فعالیتشان در پارلمان است و رئیس و وزرای آن هم کاملا مشخص است.

وی می گوید: «یعنی کاملا شفاف است که در صورت اقبال رای‌دهندگان به آن حزبی که در حال حاضر در اقلیت است چه کسانی در پست‌های وزارت و ... قرار خواهند گرفت. اما در کشور ما آنچه تحت عنوان دولت سایه مطرح می‌شود بیشتر شبیه به گروه فشار است که این گروه فشار اعضا و افراد تشکیل دهنده‌اش نامشخص هستند.»

این عضو فراکسیون امید تاکید دارد؛«عجیب هم این است که این گروه فشار یا دولت سایه انتظار دارد دولت مستقر به جای پیگیری و برنامه‌هایی که بابت آن از مردم رای اعتماد گرفته است مطالبات آنها را اجرا کند که این یک بدعتی است.» 

میرزایی برنامه‌ریزی‌ها برای مخالفت با دولت از درون این جلسات را چندان تاثیرگذار نمی داند و می‌گوید: «من بعید می‌دانم این دولت سایه انقدر قدرت داشته باشد که بتواند از عهده این همه کار بربیاید  بحث سامان‌دهی استیضاح وزرایی مانند وزیر نفت و از سوی دیگر فشار به رئیس جمهوری برای استعفا و از سوی دیگر ترتیب دادن مخالفت‌ها برای بودجه و ... به نظر با ابهاماتی روبروست و دولت سایه‌ای که آقای جلیلی تشکیل داد مشخص و شفاف نیست»

او درباره جلسات نمایندگان مجلس با سعید جلیلی در قالب دولت سایه می‌گوید: «به هر صورت به نظرم اسمی که می‌تواند برای این گروه و جلسات در نظر گرفت بیشتر از آنچه بتوان نام آن را دولت سایه گذاشت می‌توان گروه فشار تعریف کرد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.