احمد ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۱۲ دی ماه) در شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف خواهد بود همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

 

وی در ادامه گفت: از بعداز ظهر امروز (۱۲ دی ماه) جریان‌های شمالی روی دریای خزر تقویت و سبب تشدید بارش در غرب سواحل در روز جمعه (۱۳ دی ماه) می‌شود. از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور برای غرب، جنوب غرب، به‌تدریج دامنه‌های البرز و مرکز کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی‌ و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه روز شنبه (۱۴ دی ماه) تقویت می‌شود و در تمام کشور به جز جنوب شرق کشور فعال خواهد بود،اظهارکرد: بارش در این روز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، فارس، شمال بوشهر و گیلان از شدت بیشتری برخوردار می‌شود که در برخی نقاط استان‌های جنوبی همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ خواهد بود.

وی افزود: روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) این سامانه در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف و در مناطق جنوبی‌تر به‌صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی همراه با وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ است همچنین در این روز در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال غرب و غرب بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: شدت بارش در این روز در جنوب فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از سیستان وبلوچستان است.

وی اضافه کرد: شنبه و یکشنبه (۱۴ و ۱۵ دی ماه) خلیج فارس و غرب دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. سامانه بارشی به‌تدریج روز دوشنبه (۱۶ دی ماه) از کشور خارج می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ دی ماه) قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در بعد از ظهر افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۱۴ دی ماه) ابری همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش باران و در اواخر وقت بارش برف خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۸ و ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.