«این گرانی‌ها و بیکاری‌ها یک امتحان الهی بوده و ما باید ببینیم چه وظیفه‌ای در قبال آن داریم، سختی‌هایی پیش روی ما وجود خواهد داشت که باید در این سختی‌ها از امتحان الهی پیروز بیرون بیاییم. اولین قانون در این شرایط این است که دست خود را به سمت خداوند دراز کنیم.» این اظهارات آیت‌الله مصباح یزدی در تجمع 9 دی در مدرسه فیضیه قم بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت.

خداوند متعال به بشر عقل، تشخیص، بصیرت و آگاهی داده است

محمدتقی رهبر درباره ربط دادن مشکلات زمینی به اراده خدا اظهار داشت: خداوند متعال به بشر عقل، تشخیص، بصیرت و آگاهی داده است. پس ما می‌توانیم به جنگ بیکاری و گرانی برویم. مسئولان هم باید آستین‌هایشان را بالا بزنند و دنبال حل مساله‌ها بروند. چرا جلوی گران‌فروشی و احتکار و... گرفته نمی‌شود؟

حضرت علی (ع) مشکلات را گردن مشیت الهی نمی‌انداخت

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنانش گفت: ما در اسلام قانون مبارزه با احتکار داریم. حضرت امیر در نامه به مالک توصیه می‌کند جلوی احتکار را بگیر و اجازه گران‌فروشی نده تا بتوانی از ضعفا مراقبت کنی. مگر امیرالمومنین نمی‌توانست به مردم بگوید مشکلات، امتحان الهی است؟ حضرت علی (ع) به مسئولان دستور نظارت می‌دهد و مشکلات را گردن مشیت الهی نمی‌اندازد.

۲۰ درصد مشکلات کشور ایران به رفتار بیگانگان برمی‌گردد

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین توضیح داد: به قول مقام معظم رهبری، ۲۰ درصد مشکلات کشور ایران به رفتار بیگانگان برمی‌گردد و ۸۰ درصد دیگر مستقیماً به کوتاهی‌های خودمان مربوط می‌شود. ما باید کشور را اداره کنیم و تحت هیچ شرایطی مشکلات و بدبختی‌ها را به گردن اراده الهی نیندازیم.

او افزود: اگر قرار باشد همه مسائل را خواست و اراده خدا بدانیم، پس نباید برای حل مشکلات و جلوگیری از فساد کاری انجام دهیم، و در خانه بنشینیم تا مشکلات‌مان برطرف شود. مگر بزرگان ما بلد نبودند این را بگویند؟

مشکلات ما اصلاً و ابداً ربطی به خدا ندارد

محمدتقی رهبر در پایان صحبت‌هایش گفت: امتحان الهی جای دیگری دارد و مشکلات ما اصلاً و ابداً ربطی به خدا ندارد. در حقیقت امتحان الهی چیزی جز این نیست که انسان برابر مشکلات، دین خود را از دست ندهد و از خدا ناامید نشود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.