به گزارش المیادین بالگردهای آمریکایی دامنه پرواز خود را به خارج از منطقه سبز و در بخش‌های دیگری از آسمان پایتخت عراق هم گسترش داده‌اند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر یک فروند بالگرد «بلک هاوک» بر فراز سفارت ایران در بغداد و وزارت خارجه عراق در منطقه الصالحیه پرواز می‌کند.

المیادین اعلام کرد گشت زنی بالگردهای عراقی بر فراز پایتخت این کشور حاوی این پیام برای عراقی‌هاست که آمریکا به نهادهای نظامی و امنیتی عراق اعتمادی ندارد.

گزارشگر المیادین افزود: پرواز بالگردهای آمریکایی با هدف تحریک عراقی‌ها انجام شده است.

«هاشم الکندی» رئیس گروه مطالعات راهبردی الهدف در گفت‌وگو با المیادین این اقدام آمریکایی‌ها را موید اشغالگری آنها در عراق خواند و گفت: هواپیماهای آمریکایی حاکمیت عراق را  نقض می‌کنند.

وی افزود: جایی که بالگردهای آمریکایی بر فراز آن پرواز می‌کنند محل استقرار نهادهای دولتی و هیئت‌های دیپلماتیک است.

سفارتخانه آمریکا در بغداد به شهروندان خود هشدار داد به دلیل احتمال مواجه شدن با خطرات متعدد از جمله تروریسم و آدم‌ربایی در عراق، به این کشور سفر نکنند.

ایالات متحده روز گذشته نیز در پی تجمع معترضان عراقی مقابل سفارتخانه خود در بغداد، تمام فعالیت‌های کنسولی این سفارت را به حالت تعلیق درآورد.

سفارتخانه آمریکا در بغداد از صبح سه‌شنبه به صحنه اعتراضات ضد آمریکایی تبدیل شد. تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض به حمله هوایی اخیر آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» در استان «الانبار» مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند. روز گذشته نیز نیز معترضان عراقی بار دیگر مقابل این مجموعه تحصن کرده و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد. منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.