مجله نیوزویک آمریکا نوشت منابع نظامی به این مجله گفته‌اند، در پی دستور دونالد ترامپ به اجرای حمله هوایی تروریستی آمریکا با پهپاد که موجب به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و چند رهبر برجسته حشد الشعبی عراق شد، هواپیماهای ترابری نیروی هوایی آمریکا حامل سربازان واحدهای رزمی و نیروهای ویژه ارتش این کشور از پایگاه هایی در قسمت موسوم به ساحل شرقی آمریکا طی پنجشنبه شب بلند شده و عازم ماموریت شده‌اند اما این منابع به نیوزویک گفتند نمی‌توانند مشخص کنند که این هواپیماهای ترابری عازم کجا شده‌اند.

نیوزویک با اشاره به در حالت آماده باش قرار گرفتن سامانه های دفاع موشکی پاتریوت آمریکا در بحرین همچنین نوشت که دسترسی به منطقه سبز بغداد، جایی که سفارت آمریکا در عراق در آنجا واقع شده، مسدود و کاملا بسته شده است.

منابع همچنین تصریح کردند، ترامپ در اقامتگاهش در مارالاگوی آمریکا از مقامهای دولتش اطلاعات دریافت کرده و از همین محل دستور به انجام حمله هوایی ارتش تروریست آمریکا را داده است.

همچنین مشخص نشده که آیا کنگره آمریکا از قبل از برنامه انجام این حمله تروریستی یا برنامه‌های استقرار نظامیان آمریکایی مطلع شده یا خیر.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.