حزب‌الله لبنان ساعاتی پس از انتشار خبر شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی در عراق، اعلام کرد که شایعه «شهادت لبنانی‌ها» در این حمله درست نیست. 

روابط عمومی حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی رسانه‌ها و شبکه‌ها در فضای مجازی شایعاتی در خصوص شهادت لبنانی‌هایی در حمله تجاوزکارانه آمریکا در عراق منتشر می‌کنند. روابط عمومی حزب‌الله تأکید می‌کند که شایعات منتشر شده در این خصوص، اصلا درست نیست».

همزمان با انتشار خبر حمله امروز و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همراه «ابو مهدی المهندس» نایب رئیس الحشد الشعبی عراق، برخی شایعات از شهادت یک لبنانی انتشار یافت.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.