شهادت سردار قاسم سلیمانی دنیا را در بهت فرو برد. سی ان ان می گوید، ضامن نارنجک خاورمیانه کشیده شده است. فاکس نیوز می گوید دستاوردی به بزرگی کشته شدن بن لادن رخ داده است. پالتیکو از یک قمار خطرناک صحبت می کند و وارن زون می گوید نفس دنیا در سینه حبس شد.

به واقع نفس ها در سینه حبس است. کسی نمی داند فردا روز، رخ صفحه شطرنج به کدام سو می رود و کدام هدف را نشانه می گیرد؟ تبعاتی از جنس جنگ، خاورمیانه را تهدید می کند. گویی سیاستمداران و رهبران جهان مانند مرغ بال بسته، سردر گم در پی راهی برای جلوگیری از تبعات این ترور هستند. جمهوریخواهان ترامپ را مقدس شمردند و دموکرات ها او را یک احمق!

در واقع در سال ۲۰۲۰ پیشبینی می شد که سال جدید با بحران های عظیم اغاز شود. برخی ناظران معتقد بودند که درگیری ها میان ایران و اسرائیل شدت بیشتری خواهد گرفت و این تنش منجر به جنگی عظیم در خاورمیانه خواهد شد. اما اینکه این نظریه تا چه اندازه صحت داشته باشد و فرضیه ای منطقی تلقی شود، آینده و گذر زمان مشخص خواهد کرد. اینکه جمهوری اسلامی به این اقدام جنایتکارانه چه پاسخی دهد هنوز معلوم نیست اما با توجه به واکنش گروه های مقاومت در منطقه احتمالا صف ارایی جدیدی در عراق رخ دهد.

این حادثه عظیم نه تنها ایران را در شوک فرو برده است بلکه جهان را دچار تشویش و ترسی عجیب کرده که چه خواهد شد؟ این از واکنش پلوسی کاملا مشخص است!

اولین مقام آمریکایی بعد از فرمانده کل قوای ایالات متحده ، خانم نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این اقدام سریعا موضع گرفت و اعلام کرد کنگره هیچ مجوزی برای این حمله نداده است.

واکنش پلوسی به این معناست که ترامپ سرخود این تصمیم را گرفته است چراکه بر اساس قانون اساسی آمریکا اعلان جنگ و صلح دست رئیس جمهور که فرماند کل قوا محسوب می شود است اما این دستور منوط بر تایید کنگره است.

واکنش پلوسی حاکی از یک ترس عمیق از تبعات ترور سردار است. همچنین فرانسه نیز گفته است که از چیزی که می ترسیدیم اتفاق افتاد.

اقدامات خودسرانه ترامپ بار دیگر منطقه را به آتش خواهد کشید. آژیر قرمز از زمانی  به صدا درآمد که اسرائیل مرتبا به مواضع حشد الشعبی در عراق حمله کرد و پس از بی توجهی حشد و مقامات عراقی و ایرانی به این حملات استارت تفرقه و نفوذ در عراق زده شد و آشوب های خیابانی و آنارشیم حاکم بر عراق منجر به این ضایعه غم بار شد.

سناریو ترور از کجا آغاز شد؟

پس از ترور ابوعطا در آبان ماه سال جاری در سوریه، مقامات آمریکا و اسرائیلی بار دیگر سردار سلیمانی را تهدید کردند. خبرآنلاین در مقاله ای که اذرماه به طور مفصل به آن پرداخت به اظهارات کوهن اشاره کرده بود که او درباره ترور سردار شهید قاسم سلیمانی اظهاراتی را مطرح کرده و بعد تکذیب کرده است. کوهن در اینباره گفته بود: « سلیمانی به خوبی می داند که برنامه ترورش، غیر ممکن نیست. سایه اقدامات او در هر جایی هست، و زیر ساختهایی که توسط او درست شده، بی تردید چالش جدی برای اسراییل محسوب می شوند».

«هفته نامه میشپاچا» که متعلق به «یهودیان ارتدوکس حریدی» است، در اوایل اکتبر سال جاری مصاحبه ای را با « یوسی کوهن » رییس موساد ترتیب داد تا از او نظرش را در رابطه با اوضاع پیش آمده و نگرانی های امنیتی رژیم صهیونیستی جویا شود. «یوسی کوهن» در این مصاحبه گفت « سید حسن نصرالله به خوبی می داند که ما گزینه حذف او را در اختیار داریم ».

مصاحبه کننده از او پرسید « پس چرا این کار را انجام نمی دهید؟». کوهن به این سوال پاسخ نداد .

«یوسی کوهن» در بخش دیگری از مصاحبه اش گفت: « سلیمانی به خوبی می داند که برنامه ترورش، غیر ممکن نیست. سایه اقدامات او در هر جایی هست، و زیر ساختهایی که توسط او درست شده، بی تردید چالش جدی برای اسراییل محسوب می شوند».

از او پرسیده شد: « قاسم سلیمانی ادعا می کند که در جریان جنگ ۳۳ روزه لبنان در سال ۲۰۰۶، جنگنده های اسراییل در پی هدف قرار دادن او و نصرالله، رهبر حزب الله در بیروت بوده اند ».

«یوسی کوهن» پاسخ داد: « با کمال احترام، باید در پاسخ به اغراق گویی سلیمانی عرض کنم که او هنوز خطایی نکرده که الزاما نیازی به قرار دادن نام وی در فهرست ترور موساد داشته باشیم! ».

«تایمز اسراییل» نیز در اول اکتبر سال جاری در واکنش به اظهارات کوهن ، صحبت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را منتشر کرد و نوشت:  « او در جریان جنگ ۳۳ روزه، به همراه "عماد مغنیه" از فرماندهان ارشد حزب الله، از طریق سوریه وارد لبنان شده و به طور دایم در لبنان حضور داشته است ».

« هواپیماهای جاسوسی اسراییل، طی جنگ ۳۳ روزه دایم، بر فراز منطقه ضاحیه در بیروت، که مقر حزب الله به حساب می آید، در حال پرواز بودند. حزب الله لبنان در قلب ضاحیه، "اتاق عملیات" داشت که از آنجا اوضاع جبهه نبرد را زیر نظر داشتیم. اسراییلی ها نیز متقابلا وضعیت ما را زیر نظر داشتند. یک شب، دیروقت بود که عماد مغنیه احساس کرد که باید سید حسن نصرالله را از اتاق عملیات خارج و به جایی دیگر انتقال دهیم. از این جهت، نصرالله را به ساختمان دیگری منتقل کردیم و به فاصله کوتاهی پس از آن، جنگنده های اسراییل نزدیک آن محل را بمباران کردند ».

«تایمز اسراییل» در ادامه نقل قول از سردار سلیمانی، می نویسد: «احساس ما این بود که ساختمان قبلی و ساختمان فعلی که نصرالله را به آنجا آورده بودیم، باید زیر نظر طرف ثالثی باشد که به جنگنده های اسراییل علامت می دهد. از این جهت، تصمیم به خروج از ساختمان دوم نیز گرفتیم. عماد مغنیه برای آوردن خودرو رفت و من و سید حسن نصرالله زیر درختی پناه گرفتیم چرا که پهپادهای مجهز به سنسور حرارتی، دنبال رد ما بودند. اما در این گیر و دار، خودروی مغنیه هم توسط پهپادها شناسایی شد و در اینجا بود که وارد گاراژی شدیم تا با عوض کردن خودرو، رد گم کنیم ».

اظهارات سردار سلیمانی در بالا، که توسط «تایمز اسراییل» منتشر شده، نشان می دهد که موساد برای ترور او و سید حسن نصرالله، در سال ۲۰۰۶ برنامه داشته اما ناکام مانده است.

به علاوه، «روزنامه هاآرتص» به نقل از «حسین طائب» می نویسد: « جوخه ترور در حال آماده سازی ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم مواد منفجره بوده تا در جریان مراسم عزاداری محرم امسال در کرمان، سلیمانی را ترور کنند ».

روزنامه مزبور همچنین می گوید که نتانیاهو گفته است که « حسن نصرالله یا ساکت شود، یا اسراییل می داند چگونه از خود دفاع کند و حساب دشمنان اش را برسد ». نتانیاهو در ادامه به سردار سلیمانی هشدار داده « مواظب حرف زدن ات باش و در اقداماتی که می کنی، دقت بیشتری داشته باش ».

لازم به ذکر است که هاآرتص در ژانویه ۲۰۱۸، به نقل از نشریه «الجریده» کویت نوشت: « واشنگتن برای ترور قاسم سلیمانی، به اسراییل چرغ سبز نشان داده است ».هاآرتص همچنین به نقل از «الجریده»، و «الجریده» نیز به نقل از «یک منبع خبری در اورشلیم( بیت المقدس)» نوشت:« آمریکا و اسراییل بر سر اینکه سلیمانی برای منافع هر دو، یک تهدید به حساب می آید، توافق دارند. »این روزنامه در ادامه می نویسد: « طرح ترور سلیمانی، پس از آنکه سه سال پیش، واشنگتن مانع ترور او شد، دوباره به جریان افتاده است .»

لازم به ذکر است که هاآرتص می نویسد: « "الجریده" در محافل عربی، به بلندگوی اسراییل معروف است، و دولت یهودی از طریق این روزنامه، پیام هایش را به دیگران انتقال می دهد .»

 این بود داستان ترور سرداری که تا به امروز برای امنیت ایران خالصانه و مجاهدانه مبارزه کرد. سرداری که منطقه خاورمیانه ، سوریه و عراق و حتی مرزهای ایران را از لوث تروریسم داعش پاکسازی کرد. سردار سلیمانی کسی بود که با تشکیل جبهه های مردمی ، منطقه را نجات داد که اگر تدابیر او نبود امروز ایران نیز کمی از سوریه، عراق و لیبی نداشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.