المیادین گزارش داد، مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد شعبی و سایر شهدای حشد شعبی امروز (شنبه) از فرودگاه المثنی در بغداد آغاز و وارد شهر کاظمین شد.

 آمادگی یگان تشریفات آستانه مقدس کاظمیه برای دریافت پیکر مطهر شهدای جنایت آمریکا

تشییع کنندگان عراقی اعلام کردند: در سال ۲۰۰۷ با آمریکایی‌ها جنگیدیم و بار دیگر با آنها خواهیم جنگید و انتقام خون شهیدان را می‌گیریم.

هزاران عراقی شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" را در مراسم تشییع سلیمانی و المهندس در بغداد سر دادند.

منابع عراقی اعلام کردند پیکر این شهیدان قرار است بعد از کاظمین توسط تشییع کنندگان به سمت میدان الحسنین در الجادریه بغداد منتقل شود.

تعداد زیادی از ساکنان بغداد در میدان الحسنین و همچنین ساکنان شهر کاظمین برای استقبال از پیکر شهدا تجمع کردند.

تعداد زیادی از رهبران حشد شعبی و مسؤولان سیاسی در میدان الحسنین منتظر استقبال از پیکر شهیدان هستند.

بعد از آن پیکر شهیدان به کربلا و نجف اشرف منتقل می‌شود. پیکر شهدای حشد شعبی در وادی السلام در نجف اشرف به خاک سپرده می‌شوند.

پیکر قاسم سلیمانی نیز به مشهد مقدس منتقل و از آنجا به تهران منتقل می‌شود تا در زادگاهش شهر کرمان به خاک سپرده شود. پیکر شهدا در اطراف حرمین امامین کاظمین طواف داده می‌شود.

زمان‌بندی مراسم تشییع بدین شرح است، در کاظمین تا ساعت ۱۰ به وقت محلی ادامه خواهد یافت، بعد از آن به میدان الحریه در منطقه الجادریه، سپس راس ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی به کربلا خواهد رسید و بعد از آن راس ساعت پنج عصر در نجف خواهد بود.

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی اعلام کرد، پیکر شهدای دیگر حمله آمریکا نظیر پیکر محمد رضا، مدیر اداره روابط عمومی حشد شعبی در کنار پیکرهای شهیدان سلیمانی و المهندس در حال تشییع است.

نیروهای امنیتی عراق به طور کامل پل الجادریه را بسته‌اند.

یک منبع امنیتی به سومریه نیوز گفت، پل الجادریه در مرکز بغداد از صبح امروز به طور کامل به روی خودروها مسدود بود و این مسدود بودن تا منطقه السیدیه و در مسیر برعکس به سمت منطقه کراده نیز تداوم داشت.

در حمله خصمانه آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و تعدادی از اعضای حشد شعبی به شهادت رسیدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.