یک منبع آگاه امنیتی از بازگشت بالگردهای آمریکایی به آسمان بغداد و پرواز آنها بر فراز برخی مناطق پایتخت عراق خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه» عراق، بک مقام امنیتی گفت که همزمان با مراسم تشییع امروز پیکر شهدای حمله بامداد جمعه آمریکا به جاده فرودگاه بغداد،  بالگردهای آمریکایی هم اکنون در حال پرواز بر فراز منطقه امنیتی سبز و مناطق «الکراده» و «الدوره» و پلهای «الطابقین» و «الجادریه» هستند و تصاویر آنها نیز موجود است.

پنجشنبه پیش (۱۲ دی‌ماه)، پس از  پایان تحصن تظاهرات‌کنندگان عراقی مقابل سفارت آمریکا در بغداد شبکه خبری المیادین اعلام کرد، که بالگردهای نظامی آمریکایی به منظور آنچه حفاظت از سفارتخانه آمریکا در بغداد خوانده می‌شود، همچنان بر فراز ساختمان این سفارتخانه در منطقه سبز پرواز می‌کنند.

بالگردهای آمریکایی در ادامه نقض حریم هوایی پایتخت عراق، دامنه پرواز خود را به خارج از منطقه سبز و در بخش‌های دیگری از آسمان پایتخت عراق هم گسترش دادند و شبکه المیادین از پرواز یک فروند بالگرد «بلک هاوک» بر فراز سفارت ایران در بغداد و وزارت خارجه عراق در منطقه الصالحیه خبر داد.

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.