مسعود ثقفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تاریخ جدید برگزاری امتحانات داخلی و هماهنگ استانی براساس آیین‌نامه امتحانات انتخاب و توسط مدارس اعلام خواهد شد.

ثقفی گفت: تمامی مدارس مناطق ۱۹ گانه شهر تهران روز دوشنبه(۱۶ دی) دایر است و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت عراق پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند. سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانیهستند.  

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

بنا به گزارش‌ها، آیین‌های تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید سردار سلیمانی و همراهانش امروز (شنبه،۱۴ دی) در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف در عراق و فردا پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس (یکشنبه ۱۵ دی) و تهران (دوشنبه ۱۶ دی) انجام می‌شود.

پیکر سردار سلیمانی در زادگاهش، کرمان آرام خواهد گرفت اما پیکر همراهان او از جمله شهیدان طارمی در تهران و زمانی‌نیا در شهر ری به خاک سپرده می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.