«جرمی هانت» وزیر خارجه سابق بریتانیا میگوید که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا در خصوص ترور سردار سلیمانی مرتکب اشتباه شده است. 

وی این تصمیم را اقدامی خطرناک از سوی آمریکا توصیف کرد. 

به نوشته پایگاه خبری «ایندیپندنت»، وی هشدار داد که ترور سردار قاسم سلیمانی «وضعیت بسیار خطرناکی» را در غرب آسیا ایجاد کرده است، بازی خطرناکی که ایران و آمریکا روی دیگران قمار میکنند.

هانت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رئیس‌جمهور آمریکا در انجام حمله و ترور سردار سلیمانی مرتکب «اشتباه محاسباتی» شده است، پاسخ داد: «تنها زمان تعیین می‌کند».

وی در نهایت تاکید کردف کاری که ما متیوانیم به عنوان یک متحد نزدیک واشنگتن انجام دهیم این است که از نفوذمان استفاده کنیم و خواستار سیاستهای با ثبات از سوی آمریکا شویم.

این اظهارات هانت پس از آن صورت گرفت که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، از عدم حمایت انگلیس، فرانسه و آلمان از این حمله انتقاد کرده بود.

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) نظامیان تروریست آمریکایی با استفاده از یک فروند پهپاد نقطه‌زن، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی را به شهادت رساندند.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.