مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است مایک پمپئو با مولود چاوش اغلو درباره آنچه که تصمیم قاطع رئیس جمهوری آمریکا در اقدام دفاعی برای ایمنی آمریکایی‌ها خوانده است، تبادل نظر کرد.

وی ادامه داد پمپئو بار دیگر بر تداوم مقابله با آنچه که اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه نامیده است، تاکید و تصریح کرد عزم دولت ترامپ بر این است که از منافع آمریکایی‌ها، نیروها و تاسیسات و شرکای خود محافظت کند.

آمریکایی‌ها پس از اقدام جنایتکارانه خود در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق، به وحشت افتاده‌اند و در تلاشند از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی برای متوقف کردن اقدامات تلافی‌جویانه محور مقاومت استفاده کنند.

صبح جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

 همچنین شورای عالی امنیت ملی ایران هم روز جمعه نشستی در خصوص این حمله تروریستی برگزار و تصمیمات مقتضی را اتخاذ کرد. شورای عالی امنیت ملی در بیانیه ای که عصر امروز منتشر شد،‌ تصریح کرد که جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبرو خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.