شبکه تلویزیونی رن.ت.و روسیه روز شنبه در بخش های خبری خود با پخش تصاویری از تشییع پیکر سلیمانی در بغداد گفت: هزاران نفر در خیابان‌های بغداد در حالی که شعارهای ضدآمریکایی سر می‌دادند در مراسم تشییع پیکر مطهر قاسم سلیمانی و و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق شرکت کردند.  

در گزارش این رسانه با اشاره به اینکه حمله به کاروان خودرو حامل ژنرال ایرانی شب سوم ژانویه در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد انجام گرفت، گفته شد: وزارت دفاع روسیه ترور سلیمانی را اقدام کوته بینانه خواند که منجر به تشنج اوضاع خاورمیانه می‌شود.

 «ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیشتر گفته بود که شهادت ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس تجلی واقعیت جدید است که در آن حذف (ترور) یک مقام رسمی کشور عضو سازمان ملل بدون هر گونه پایه و اساس قانونی امکان می یابد.»

شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز در بخش های خبری امروز خود صحنه هایی از تشییع پیکر سردار سلیمانی را پخش کرد و گفت: در تشییع پیکر این مقام ایرانی و ابومهدی المهندس در بغداد هزاران نفر از ساکنان این شهر شرکت کردند.

در این گزارش گفته شد که انتظار می رود روز یکشنبه پیکر سلیمانی برای خاکسپاری به ایران منتقل شود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و با شلیک موشک های پهپاد وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

رادیو اکو مسکو از رسانه های روسی دارای گرایش غربی نیز امروز گفت که در تشییع پیکر سلیمانی در بغداد مقامهای عالیرتبه عراقی از جمله عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور و نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق و شماری از نمایندگان مجلس عراق شرکت داشتند.

 در گزارش گفته شد: شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه سلیمانی شعارهای ضدآمریکایی سر دادند.

رادیو اکو مسکو خاطرنشان کرد که عملیات ترور سلیمانی را نظامیان آمریکایی به دستور ترامپ اجرا کردند.

رسانه روسی افزود: مخالفان ترامپ در کنگره آمریکا از اینکه رئیس جمهوری این کشور از قصد خود علیه سلیمانی آنها را با خبر نکرده ناراضی هستند.

 در گزارش گفته شد سناتور تیم کین طرح قطعنامه ای را به سنا ارائه کرده که در آن ترامپ حق ندارد بدون اجازه کنگره جنگ با ایران را آغاز کند.

تارنمای روسی نیوز فرونت که دارای گرایش ملی گرایانه روسیه است هم در گزارشی که با تصاویری از تشییع پیکر سردار سلیمانی در بغداد همراه بود، نوشت: مردم عراق با ژنرال قاسم سلیمانی که در سرکوب و قلع و قمع گروه تروریستی داعش نقش مهم و تعیین کننده داشت، شرکت کردند.

در گزارش گفته شد: در مراسم تشییع پیکر سلیمانی که شعارهای مرگ بر امریکا سر داده می شد، سران و مقامهای عالیرتبه عراق شرکت داشتند.

خبرگزاری اینترفاکس نیز که دارای گرایش غربی است نوشت: در مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بغداد شعار مرگ بر آمریکا طنین انداز شد.

بر اساس اطلاعات رسانه روسی، بر اثر حمله دقیق هوایی که جمعه در منطقه نزدیک فرودگاه بغداد روی داد ۱۰ نفر شامل پنج عراقی و پنج ایرانی شهید شدند.

اینترفاکس یادآوری کرد که ایران اعلام کرده که ترور سلیمانی را که مسئول اجرای بخش قابل توجهی از سیاست های ایران در منطقه خاورمیانه بود را بدون پاسخ نمی گذارد.

تارنمای روسی کراسنایا وسنا نیز امروز با اشاره شرکت هزاران نفر در تشییع پیکر سردار سلیمانی و المهندس در بغداد نوشت: حمله به کاروان خودرویی سلیمانی به دستور مستقیم ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انجام گرفت.

رسانه روسی افزود: ایران این حمله را اقدام تروریستی خوانده و اعلام کرده که آن را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.