سیدفخرالدین هاشمی به اتفاق ریزش سقف مدرسه «پورولی» روستای راونگ از توابع بخش مرکزی میناب اشاره کرد و گفت: «روز گذشته به محض اطلاع از این اتفاق با نجفی، مدیر مدرسه و کریمی، رئیس آموزش و پرورش منطقه صحبت کردم و هر دو نفر اعلام کردند که خبر منتشر شده با عنوان ریزش مدرسه کذب است و چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و سقفی ریزش نکرده است.»

او ادامه داد: «پیش از این مسئولان مدرسه یک لامپ مهتابی را نصب کرده‌اند که احتمالا خوب نصب نشده بود و این موضوع سبب شد تا افتادن مهتابی در کلاس همراه با تکه‌های گچ باشد، اما هیچ مشکلی جسمانی برای دانش‌آموزان ایجاد نشده است. صبح امروز هم کارشناسان اداره کل نوسازی به محل مدرسه اعزام شده‌اند و صحبت‌های رئیس آموزش و پرورش و مدیر مدرسه را تصدیق کردند. کلاس هم اکنون دایر است و هیچ مشکلی نیست.»

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان افزود: «این مدرسه تخریبی و مربوط به دهه ۵۰ است. در شهرستان میناب حدود ۸۰ مدرسه تخریبی داریم که در چند سال اخیر نوسازی آن‌ها شروع شده است و با کمک خیرین و دولت تخریب و طبق اولویت‌هایی که آموزش و پرورش به ما اعلام می‌کند در طرح تخریب و بازسازی قرار می‌گیرند.»

هاشمی گفت: «در فیلم منتشر شده هم مشخص است که دانش‌آموزان گریه می‌کنند، کلاس دانش‌آموزان ابتدایی بوده است و دچار دلهره شده‌اند و خدا راشکر آسیب جسمانی به کسی وارد نشده است. من هم ظهر امروز عازم منطقه هستم و از مدرسه بازدید و دستورات مقتضی گرفته می‌شود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.