حجت‌الله ایوبی در گفتگویی با خبرنگار مهر درباره تهدید رئیس جمهور آمریکا به مورد هدف قراردادن مراکز فرهنگی ایران گفت: زمانی که آمریکا از عضویت در سازمان جهانی یونسکو خارج شد نشان داد که آمریکایی‌ها هیچ اهمیتی برای میراث بشری قائل نیستند. شاید برخی از کشورها تصور می‌کردند که از لحاظ اقتصادی این عدم عضویت در یونسکو انجام شده است اما حالا این تهدید به آنها ثابت کرد که چنین نیست و در واقع میراث فرهنگی برای او در جایگاه و اهمیت نیست.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ چنین جراتی را ندارد که بخواهد میراث جهانی را از بین ببرد گفت: اعلام این ادبیات در جهان از سوی یک رئیس جمهور که خود را مدعی صلح و آزادی و دموکراسی می‌داند، تقویت کننده رفتار وحشیانه داعش و طالبان در نابودی میراث جهانی است. یعنی اگر داعش و طالبان تا دیروز با شرمندگی این کار را انجام می‌دادند الان با افتخار به این رفتار وحشیگرانه خود ادامه می‌دهند و می‌گویند ما کاری را انجام دادیم که رئیس جمهور آمریکا آرزویش را داشت.

ایوبی در ادامه بیان کرد: بیان این جمله تهدید آمیز از سوی ترامپ خودش به تنهایی جرم جهانی است. بیان چنین فرضی مسئله قابل پیگیری است به همین منظور نامه‌ای را به سازمان یونسکو نوشته و آن را همین امروز ارسال خواهم کرد و اعتراض ایران را نسبت به این موضوع بیان می‌کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.