پیکر سردار شهید سلیمانی و یارانش هم اکنون با حضور گسترده و پرشور مردم ولایتمدار و انقلابی مشهد با شعار"فریاد یا امام رضا، قاسم رسید از کربلا" به سمت حرم رضوی در حال تشییع است. صحن جامع رضوی برای برگزاری نماز جماعت و مراسم گرامی‌داشت سردار شهید قاسم سلیمانی فرش شده است. مردم با ندای "لبیک یا حسین"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" نفرت خود را نسبت به این اتفاق نشان می‌دهند.

در این میان تعدادی از فرماندهان ارتش و سپاه به همراه هیأت همراه به جایگاه ویژه مراسم وارد شدند.

پس از تلاوت قرآن، صلوات خاصه امام رضا (ع) در فضای حرم طنین انداز شد با پایان مراسم تلاوت قرآن و خوانش صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) مرثیه‌ و نوحه‌خوانی برای گرامی‌داشت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی انجام شد و در این زمان صدای گریه از صفوف مختلف مردم حاضر در صحن‌های حرم مطهر رضوی به گوش می‌رسد. مراسم سینه‌زنی مردم شور و غم آنان را بیش از پیش آشکار می‌کند.

مردم شهیدپرور مشهد با شعارهای  "خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید"، "فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید"، " مرگ بر آمریکا"، "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده"، پیکر پاک این شهدا را تا حرم مطهر رضوی بدرقه می‌کنند.

مردم از نقاط مختلف شهر با مترو، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه  با وجود ازدحام بسیار زیاد جمعیت خود را به حرم می‌رسانند و با توجه به محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی رفت و آمد وسایل نقلیه عمومی به صورت مداوم انجام می‌شود.

با توجه به تاخیر در زمان بندی تشییع پیکر شهید سلیمانی مردم چند ساعت زودتر در خیابان‌های منتهی به حرم حضور بهم رسانده بودند.

مردم از ورودی‌های مختلف حرم رضوی وارد می‌شوند و به سمت ورودی باب‌الرضا که تشییع پیکر سردار سلیمانی به آن منتهی می‌شود، حرکت می‌کنند و با گذشت زمان جمعیت در صحن جامع رضوی افزایش پیدا می‌کند.

مردم هنوز از مسیرهای منتهی به خیابان امام رضا(ع)، با مترو، اتوبوس و هر وسیله نقلیه دیگری در حال رساندن خود به مراسم تشییع پیکر شهدا هستند.

سربازان خردسال مشهدی با فرمانده بیعت کردند

امروز در کنار زن و مرد و پیر و جوانی که برای استقبال از پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به میدان آمده بودند؛ دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها هم به عرصه آمده بودند تا با فرمانده بیعت کنند.

به نوشته فارس، آمریکا گمان کرده بود با شهادت سردار سلیمانی‌مان عرصه از بزرگ‌مردانی چون او خالی می‌شود اما امروز مردم مشهد ثابت کردند نه تنها همگی در راه حاج قاسم گام برمی‌دارند که قاسم‌های نسل چهارم و پنجم انقلاب هم امروز دست در دست پدر و مادرها با نوازش مرکب بهشتی سردار با وی بیعت کردند تا این انقلاب به دست صاحبش ولی‌عصر برسد.

نوجوانانی که همراه پد رو مادر آمده بودند، کودکان خردسالی که در گهواره بودند همگی تنها یک هدف داشتند.

امروز وحدت بین نسل‌ها برای گفتن مرگ بر آمریکا بیشتر شد و حالا صدای رساتری از قبل به گوش آمریکا می‌رسد تا به خود بلرزد.

خون حاج قاسم‌، کودک و نوجوان را نیز همپای انقلاب کرد تا ادامه راه را بی‌خطرتر طی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.