پیکر سردار شهید سلیمانی و یارانش پس از گذشت چندین ساعت تشییع، در میان استقبال میلیونی و بی نظیر مردم مشهد  وارد حرم مطهر رضوی شد. پس از طی مسیر باب الجواد و باب الرضا، به صحن جامع رضوی خواهد رفت و در اطراف ضریح نورانی امام هشتم شیعیان طواف داده خواهد شد.

همزمان با فرارسیدن شب و روشن شدن نور تلفن‌های همراه، پیکر این شهیدان همچون ستاره درخشان بر دستان زوار رضوی درخشید. مردم همچنان در صحن جامع رضوی همگام با مراسم نوحه‌خوانی و مداحی سینه می‌زنند و با شور و گرما یک صدا می‌خوانند " ای لشگر صاحب زمان آماده باش، آماده باش." ، " ای اهل حرم پیر و علمدار نیامد"، "لبیک یا حسین"... .

در این میان تعدادی از فرماندهان ارتش و سپاه به همراه هیأت همراه به جایگاه ویژه مراسم وارد شدند.

منتظر یک انتقام سخت

در محدوده خیابان امام رضا(ع) تا میدان پانزدهم خرداد جمعیت دوشادوش یکدیگر مشغول عزاداری، سینه‌زنی و شعار دادن بودند. در این میان پیرزنی که عکس سردار سلیمانی را در دست گرفته و با چشمان جستجوگر خود به انتظار ورود پیکرها بود و در خصوص حضور خود در این مراسم می‌گوید: به عشق اسلام آمده‌ام و بسیار خوشحالم از اینکه توانسته‌ام به جای ماندن در خانه، در این مکان حضور داشته باشم و در کنار مردم مشغول عزاداری شوم. همه ما مردم فقط منتظر یک انتقام سخت هستیم.

در میان جمعیت خانم جوانی با چشمان گریان در رابطه با علت حضور خود در این مراسم بیان می‌کند: ما صددرصد پیرو ولی فقیه هستیم. سردار سلیمانی خدمت بزرگی به مملکت، امنیت و کشور ما کرده است و امنیت امروز خود را مدیون ایشان هستیم و هیچ افتخاری بیشتر از این نیست که پیرو راه ایشان  باشیم و در مراسم تشیع پیکر ایشان حضور داشته باشیم.

حضور جوانان، نوجوانان و کوچکترها در میان این جمعیت زیاد جای تعجب داشت و همگی با شور خاصی مشغول عزاداری بودند،پسر بچه‌ای در رابطه با حس و حال خود خاطرنشان می‌کند: حس افتخار و غروردارم از اینکه حداقل توانستم در مراسم تشیع شهید سردار سلیمانی شرکت کنم.

در گوشه دیگر جمعیت یکی از مردان حاضر در جمعیت حضور در این مراسم را جزء وظیفه هر ایرانی می‌داند و اظهار می‌کند: وظیفه همه ماست تا در این مراسم شرکت کنیم و آمدیم که بگوییم ما سلیمانی‌های زیادی داریم و الان 80 میلیون سلیمانی وجود دارد که آماده فدا کردن جان خود هستند.

مردی در حالی که به شدت گریه می‌کرد می‌گوید: ما سردار بزرگی را از دست دادیم و فقط می‌خواهم بگویم که این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده. سردار سلیمانی فدایی و ذوب در رهبری بود و باید چنین استقبالی از پیکر مطهر ایشان می‌شد و فقط آمدم در محضر امام رضا(ع) بگوییم که برای ما هم دعا کنید همان دعایی که برای سردار سلیمانی کردید.

شخص دیگری اضافه کرد: از زبان دختر شهید محرابی دیشب شنیدم که گفته شد سردار سلیمانی عرفه پارسال گفتند که دخترم برای من دعا کن که عرفه امسال آمده‌ام از امام رضا(ع) شهادت خود را بگیرم. ما از کاروان شهدا جا مانده‌ایم و امروز آمدیم تا شاید از جانب امام رضا(ع) عنایتی شود.

تشییع پیکر شهدای مقاومت در حرم رضوی

پس از اذان مغرب صفوف نمازگزاران ترتیب خود را پیدا کرد و در همین هنگام نیز گروهی از مردم عراق با در دست داشتن پرچم این کشور وارد حرم می‌شوند، نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اقامه شد. 

و سرانجام پیکر سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور میلیونی مردم تشییع شد. در این مراسم مردم حضور گسترده و میلیونی داشتند و با سردار سلیمانی و هرزمانش وداع کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.