سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به مواضع حمایتی اخیر برخی کشورهای اروپایی از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در صفحه توئیترش نوشت: «دون شأن ماست از کسانی که با تسامح بزدلانه در برابر قلدری آمریکا، در شکل گیری این تهدید آمریکا علیه صلح و امنیت بین‌المللی مشارکت کرده‌اند، انتظار تسلی دادن داشته باشیم.»

وی یادآور شد: « اما توصیه می‌کنیم به حد کافی عاقل باشند که ناخواسته خود را همدست آمریکا در این جنایت نشان ندهند. جهان در حال نظاره است.»

به گزارش فارس، این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره مواضع این روزهای اروپایی‌ها عنوان کرد: اروپایی‌ها درباره حضور و نفوذ منطقه‌ای ما موضع همسویی با ما نداشتند و موضع آنها همیشه تا حدودی همسو با آمریکا بوده و مواضع اخیری که فرانسه، انگلیس و آلمان اخیرا بیان کردند، گستاخانه بوده و سازنده نبوده است.

وی با بیان اینکه این مواضع از نظر ایران غیرقابل قبول است، اظهار داشت: حرف‌هایی که درباره تروریسم و گسترش تروریسم و نقش ایران یا سپاه پاسداران در این زمینه می‌زنند نوعی فرار به جلو و کتمان حقایق و یک فرافکنی آشکار است. آنها می‌دانند رشادت‌های سردار سلیمانی و فرزندان ایران و منطقه، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و ... باعث شده خطر تروریسم حداقل برای مدتی از اروپایی‌ها دور شود.

موسوی افزود: یادمان نرود زمانی که داعش اوایل به وجود آمده بود چه اتفاقاتی در خیابان‌های کشورهای اروپایی رخ داد. نابودی داعش توسط نیروهای مقاومت به ویژه ایران و با رهبری و سرداری حاج قاسم سلیمانی، اروپا را برایشان امن کرده است.

گفتنی است در پی مواضع نسنجیده برخی مقامات آلمان در حمایت از اقدام تروریستی اخیر آمریکا، کاردار این کشور در تهران امروز (یکشنبه) به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.

به دنبال ترور سردار سلیمانی، آلمان نیز مشابه انگلیس خواستار احتیاط و تنش زدایی در منطقه شد. سخنگوی دولت آلمان ترور سردار سلیمانی را در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز نظامی ایران خوانده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.