صبح امروز تشییع میلیونی پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای همراه آنها در تهران بازتاب زیادی در رسانه‌های خارجی داشت و همه آنها حضور میلیونی مردم ایران در این مراسم را بی‌نظیر توصیف کردند.

المیادین با گزارشی از این مراسم نوشت که پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس معاون عملیاتی حشد شعبی و شهدای همراه آنها امروز در میان استقبال پرشور و بی‌نظیر مردم ایران در کنار شخصیت‌های برجسته ایرانی از جمله حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ٬ صبح امروز به تهران منتقل شد.

سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه تهران بر پیکر این دو شهید گرانقدر و شهدای همراه آنها نماز اقامه کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که طبق آمار اولیه تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای همراه آنها به 5 میلیون نفر می‌رسد و همه راه های منتهی به میدان این مراسم با جمعیت انبوه مردم بسته شده است. این مراسم در قم نیز برگزار خواهد شد.

همچنین شهر مشهد نیز دیروز شاهد جمعیت بسیار انبوه مردمی در استقبال و تشییع پیکر این شهدا بود به طوری که پیکر آنها در میان استقبال پرشور مردم قادر به حرکت دادن نبود.

این مراسم دیروز صبح نیز در اهواز برگزار شد و مردم این شهر نیز با حضور میلیونی خود پیکر شهدای گرانقدر مقاومت را تشییع کردند.

الجزیره نیز با تهیه گزارشی از مراسم تشییع شهدای مقاومت در تهران اعلام کرد: امروز صبح جمع کثیر و انبوهی از مردم ایران در نزدیکی دانشگاه تهران پیکر شهید سردارقاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و شهدای همراه آنها را که در جنایت تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند تشییع کردند. سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلام ایران بر پیکر این شهدا نماز اقامه کردند.

پیکر این شهدا پس از تشییع در اهواز و مشهد به تهران منتقل شد.

طبق گزارش رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران٬ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و صالح عاروری معاون وی نیز در این مراسم در تهران حضور داشتند.

هنیه در خلال این مراسم به سخنرانی پرداخت و ترور سردار سلیمانی را یک جنایت کثیف خوانده و قول داد که راه مقاومت با وجود ترور رهبران آن در فلسطین و خارج از آن ادامه خواهد داشت.

در این میان زینب سلیمانی فرزند سردار قاسم سلیمانی نیز در میان جمعیت شروع به سخنرانی و تاکید کرد که روزگار آمریکا و هم‌پیمان آن رژیم صهیونیستی در پی جنایت ترور سردار سلیمانی سیاه خواهد شد. وی همچنین خطاب به دونالد ترامپ اعلام کرد: «ای احمق! خیال نکن که با شهادت پدرم همه چیز به پایان رسیده است».

در همین راستا رادیو رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از آغاز مراسم تشییع به نقل از سردار قاآنی اعلام کرد که راه شهید سلیمانی را با تمام قدرت ادامه می‌دهیم و تنها تسلیت ما اخراج آمریکایی ها از منطقه خواهد بود.

پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مدت 3 روز در کشور عزای عمومی اعلام کرده بود و آمریکا را تهدید کرد که ایران یک انتقام کوبنده از آن خواهد گرفت.

المسیره نیز طی گزارش خود از حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت نوشت که امروز صبح همه راه‌های منتهی به دانشگاه تهران مملو از جمعیت میلیونی مردم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان بود.

مردم در این مراسم عکس‌های سردار سلیمانی و پرچم ایران را بالا برده و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند.

زینب سلیمانی دختر سردار سلیمانی نیز در خلال سخنرانی خود در این مراسم اعلام کرد: همه دنیا و مستکبران بدانند که قلب مردم ایران وطن شهید سلیمانی است. وی اضافه کرد که رهبران مقاومت در منطقه قادر به حنثی کردن توطئه‌های دشمنان هستند و تشییع میلیونی پیکر شهدا در عراق و ایران پیام روشنی برای آمریکاست.

همچنین فرات‌نیوز نیز به حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت اشاره و با انتشار ویدئویی از این مراسم اعلام کرد که امروز صبح میلیون‌ها نفر از مردم ایران در تهران به تشییع پیکر شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای همراه آنها پرداختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.